همه چیز در مورد ساخت جعبه سخت (هارد باکس)

امروزه ساخت جعبه سخت (هارد باکس) در حال تبدیل شدن به یک صنعت مهم و اساسی است و طی سال‌های اخیر اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. جعبه سازی اولین مرحله پس از مرحله تولید هر محصولی است و برخی از کارخانه‌ها حتی پیش از تولید محصول اقدام به تولید جعبه یا بسته بندی محصولات خود کرده‌اند.

مدتی است که با فاصله گرفتن بیشتر از روش‌های سنتی تولید و بروز علاقۀ بیشتر نسبت به مدرن شدن، ساخت هارد باکس اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

با این حال، در گذشته نه چندان دور، جعبه‌های سخت (هارد باکس) در کارگاه‌ها ساخته می‌شده و بیشتر شبیه به صنایع دستی بوده، تا یک محصول با تولید انبوه و صنعتی.

جالب اینجاست که در همان دوره‌ای که ایران در تلاش برای ارتقا و نوسازی فناوری ساخت جعبه‌های سخت خود بود، کارخانه‌های تخصصی تولید ماشین‌های جعبه سازی، در سراسر جهان گام‌های بزرگی در زمینۀ تولید ماشین آلات ساخت جعبه‌های سخت مدرن و روش‌های جدید ساخت جعبه‌های سخت برداشته‌اند.  که می‌تواند علاوه بر تسریع در روند ساخت جعبه سخت، باعث  تغییر و بهبود کیفیت آن نیز شود.

با توجه به سرمایه گذاری‌های گسترده در این صنعت توسط کارآفرینان و تولید کنندگان جعبه‌های سخت افزاری، ساخت جعبه در ایران متحول شده و از تصویر سنتی خود فاصله گرفته و از این رو مدرن تر شده است.

کیفیت ساخت؛ نکته اصلی در چاپ جعبه و ساخت هاردباکس ها

این روند ساخت جعبه سخت (هارد باکس) و هم چنین چاپ کارتن و کارتن سازی و  تمایل به سمت صنعتی شدن جعبه سازی، در ایران تأثیر قابل توجهی در سطح کیفیت و توانایی تولید این صنعت داشته است.

با واردات ماشین آلات جدید و استفاده از جدیدترین روش‌های به کار رفته در این زمینه، تولید کنندگان جعبه سخت (هارد باکس) ایران، سطح و وضعیت جعبه ساخت را بالا برده‌اند تا جایی که این روزها می‌توان شاهد رقابت نزدیک بین سازندگان هارد باکس ایران بود.

قبل از نوسازی و صنعتی سازی ساخت جعبه‌های سخت در ایران، تولید کنندگان این زمینه از دانش قبلی در مورد دستگاه‌های برش لیزری و سیستم‌های جدید چسب، آگاهی نداشتند، با این حال آنها می‌توانستند تفاوت چشمگیر در کیفیت هارد باکس ها تولید شده با روش‌های سنتی و جعبه‌های سخت (هارد باکس) ساخته شده با ماشین آلات جدید را مشاهده و مقایسه کنند.

به همین دلیل است که روش قبلی ساخت هارد باکس و محصولات آن جذابیت خود را در بازار از دست داده و راه خود را به روش‌های جدیدتر و جدیدتر قرض داده است.

به جرات می‌خواهیم بگوییم قبل از نوسازی این صنعت، اگر به یک سازنده جعبه‌های سنتی گفته می‌شد که مقوا را می‌توان با دستگاه‌های لیزر قطع کرد‌، او می‌خندید یا کاملاً باور نمی‌کرد که بتوان چنین عملی را انجام داد. زیرا ماشین‌های برش لیزری به تعداد مشخصی، محدود شده و مشاغل و صنایع مرتبط با کار با دستگاه لیزر، پیچیدگی‌های خاص خود را دارند و نیاز به دانش فنی بسیار بالایی برای کار با این دستگاه است و این موضوع تنها یکی از مهمترین دلایل جلوگیری از گسترده شده این صنعت مدرن در سراسر ایران است.

با توجه به این که انگیزه‌ای در گسترده شدن صنعت ساخت جعبه سخت (هارد باکس)  وجود ندارد، باز هم نتوانسته باعث شود این تجارت دچار نقصان شود، چراکه تعداد محدودی از سازندگان قدیمی ایرانی قادر به تحقق تقاضای ساخت جعبه‌های سخت یا همان هاردباکس ها و چاپ جعبه برای مشاغل مختلف در بازار گسترده ایران هستند.

استفاده از فناوری های مدرن در ساخت هاردباکس ها

چشمگیرترین تأثیر استفاده از فناوری مدرن در ساخت جعبه سخت(هارد باکس)، تأثیر قابل ملاحظه آن بر کیفیت و کمیت محصولات نهایی است. فناوری مدرن در روند چاپ جعبه نیز تاثیر گذار بوده است . با این وجود، برخی افراد، پیچیدگی‌های صنعت چاپ جعبه و جعبه سازی را دست کم ارزیابی کرده و معتقد بودند داشتن ابزار مناسب برای تولید جعبه‌های سخت (هارد باکس)با کیفیت بالا چیزی جز پشیمانی ندارد. چرا که برخی مجبور شدند ماشین‌های ساخت جعبه سخت(هارد باکس) خود را زیر قیمت بفروشند زیرا آنها نمی‌توانستند در این رقابت ماندگار باشند.

 ساخت جعبه سخت(هارد باکس)  یک صنعت چالش برانگیز است. ساخت جعبه در صنایع مختلفی همچون چاپ جعبه خرما، چاپ جعبه شکلات، چاپ جعبه کادویی کاربرد دارد.

 صنعت ساخت هارد باکس خواستار خلاقیت و توانایی‌های بالای فکری است. فرآیند ساخت جعبه سخت یک دورۀ طولانی است و توجه به جزئیات به یک جزء ضروری آن تبدیل شده است.

 لغزش ذهن یا دست بهانه‌ای برای مشتریان این صنعت نیست. برنامه‌های پیچیده رایانه‌ای و طرح‌های مختلف، تنها بخشی از چالش‌های ایجاد شده در ساخت جعبه سخت (هاردباکس) هستند.

 ساخت هارد باکس با استفاده از مقوای سخت و با کیفیت بالا، یک کار اساسی با استفاده از روش‌های معمول بسته بندی و ساخت جعبه سخت است.

به طور کلی فعالان در زمینۀ چاپ جعبه سخت، در زمینه‌هایی همچون چاپ جعبه شکلات، چاپ جعبه خرما و چاپ جعبه کادویی نیز فعالیت دارند.

قیمت نهایی ساخت هاردباکس ها و جعبه های سخت

قیمت نهایی یک جعبه سخت (هاردباکس) که با روش‌های مخصوص به خود تولید می‌شود، قطعاً بالاتر از ساخت جعبه مقوایی است که به طور معمول ساخته می‌شود.همچنین چاپ جعبه از این نوع نیز زحمت بیشتری دارد.

این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد زیرا بسیاری از مشتریان تولیدکننده جعبه سخت وقتی جعبه‌های سخت خاص را  در مقایسه با جعبه‌های معمولی و سبک قرار می‌دهند واز قیمت جعبه‌های سخت مطلع می‌شوند، در شوک و ترس  واکنش نشان می‌دهند.

این نوع مشتری‌ها ممکن است فکر کنند سازنده جعبه سخت و مجری چاپ جعبه قصد دریافت مبلغ بیشتری از آنها را داشته و با آنان صادق نیست.

عدم آگاهی جامعه مشتری از این اختلافات منجر به چنین قضاوت‌ها و مقایسه‌های ناعادلانه‌ای می‌شود.

2

نحوه ساخت جعبه سخت یا همان هاردباکس به صورت اصولی

صنعت جعبه سازی یک صنعت پایه است و به نظر نمی‌رسد محصولی بدون هیچ نوع بسته بندی یعنی جعبه‌ای به فروش برسد چرا که  بی فایده است. نقطه عطف فروش یک محصول به جعبه و بسته بندی آن به شدت به جعبه آن متکی است. ساخت جعبه سخت روشی سریع و کارآمد برای تهیه هر نوع محصول با هر نوعی بسته بندی است.

همچنین جالب است بدانید که با وجود تمام پیشرفت‌های تکنولوژیکی در جنبه‌های مختلف زندگی ما، هرگز نیاز به جعبه برطرف نشده است و در مقایسه با دهه‌های گذشته، سازندگان جعبه سخت شاهد روند صعودی گرایش مشتری به استفاده بهتر از جعبه و چاپ جعبه هستند.

 مجموعه چاپ آپادانا به عنوان یک تولید کننده فعال ایرانی در صنعت ساخت جعبه و چاپ جعبه توانسته با موفقیت بازار تقاضای انواع مختلف جعبه سخت را برآورده کند.

مجموعه چاپ آپادانا با استفاده از مواد باکیفیت و استفاده از تکنیک‌های کارآمد در ساخت و چاپ جعبه سخت کالاهای دقیق و با دوامی را ارائه می دهد که مشاغل و شرکت‌های بیشماری محصولات آنها را بطور عمده خریداری می‌کنند.

لذا شما عزیزان می‌توانید جهت سفارش جعبه سخت خود، از مرحلۀ طراحی تا تحویل با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در کنار مجموعه چاپ آپادانا باشید و از شرایط ویژه این مجموعه بهره مند شوید.

همچنین می‌توانید در زمینۀ چاپ جعبه، چاپ کارتن، چاپ جعبه شکلات، چاپ جعبه خرما، چاپ جعبه کادویی، چاپ جعبه مواد غذایی و ... نیز با این مجموعه همکاری داشته باشید.

 این نکته را نیز باید بیان کرد که چاپ کارتن یکی از تخصص‌های مجموعه چاپ آپادانا است. شما میتونید با مراجعه به وبسایت مجتمع چاپ و بسته بندی آپاچاپ نمونه جعبه های سخت تولید شده توسط این مجموعه را ببینید.

3