بهترین مداحی محرم 99

اطلاعاتی درباره ماه محرم

پرشور ترین و معنوی ترین روزهای سال بدون شک ایام شروع ماه محرم تا اربعین امام حسین (ع) و یارانش است، همه ما هر ساله طبق آیین و رسوم قدیمی و جدایی ناپذیر شیعیان به استقبال این اتفاق خاص میرویم و شروع به غبار روبی حسینه ها و برپایی هیات ها و تکیه ها میکنیم تا نوری دوباره از این طریق به دلهایمان روانه گردد.

ماه محرم در مکتب تشیع یادآور نهضت حضرت سیدالشهدا (ع) و حماسه‌ جاودان کربلاست. این ماه یادآور دلاور مردی‌ های یاران باوفا و مستحکم اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و فداکاری‌ های حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و حضرت سجاد (علیه السلام) و همه‌ اسرای کاروان امام حسین (علیه السلام) است.

این ماه یادآور خطبه‌ ها و شعار های آگاهی‌ بخش سالار شهیدان و نطق آتشین حضرت زینب (سلام الله علیها) و خطابه‌ غرّای زین العابدین (علیه السلام)، است.

این ماه یادآور استقامت حبیب بن مظاهر و شهادت عون و جعفر است.

براستی که این ماه ماه پیروزی حق بر باطل است.

حوادث و وقایع فراوانی در ماه محرم رخ داده است که بعضی از آنها شامل غزوه ذات الرقاع، فتح خیبر، ازدواج حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، ورود امیرالمومنین علی علیه‌ السلام، حادثه خونین کربلا _ تاسوعا و عاشورا و شهادت امام حسین علیه‌ السلام و اسارت خاندان امام به کوفه و شام و … میباشد.

اعمال ماه محرم

شب و روز اول محرم به عنوان اول سال قمری دارای نماز و آداب خاصی است

شب اول ماه محرم

نماز: این شب چند نماز دارد که یکی از آن‌ها به شرح ذیل است: دو رکعت، که در هر رکعت بعد از حمد یازده مرتبه سوره‌ توحید خوانده شود. در فضیلت این نماز چنین آمده است: «خواندن این نماز و روزه داشتن روزش موجب امنیت است و کسی که این عمل را انجام دهد، گویا تمام سال بر کار نیک مداومت داشته است».

روز اول محرم

اول محرم هر سال اولین روز سال قمری است. از امام محمدباقر علیه‌السلام روایت شده است: «آن کس که این روز را روزه بدارد، خداوند دعایش را اجابت می‌‌کند، همان گونه که دعای زکریا علیه‌السلام را اجابت کرد».

دو رکعت نماز خوانده شود و پس از آن سه بار دعای زیر قرائت گردد: «اللّهم انت الاله القدیم و هذه سنهٌ جدیدهٌ فاسئلک فیها العصمه من الشیطان والقوَّه علی هذه النّفس الامّاره بالسُّوء؛ بارالها! تو خدای قدیم و جاودانی و این سال، سال نو است. از تو می‌‌خواهم که مرا در این سال از شیطان حفظ کنی و بر نفس اماره (راهنمایی کننده) به بدی پیروز سازی».

روز دوم محرم

در چنین روزی کاروان امام حسین علیه‌السلام در سال ۶۱ ه‍ـ.ق وارد سرزمین کربلا شد و با ممانعت لشکر حر مجبور به توقف در آن جا گردید.

روز سوم محرم

از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده است: «هر کس در این روز روزه بگیرد، خداوند دعایش را اجابت کند».[۱۲] در آن روز سپاه عمر بن سعد وارد کربلا شد.

روز هفتم محرم

شب عاشورا

چند نماز برای این شب در روایات آمده است که یکی از آن‌ها چنین است: چهار رکعت نماز که در هر رکعت بعد از سوره‌ حمد، ۵۰ بار سوره‌ توحید خوانده می‌‌شود. پس از پایان نماز ۷۰ بار «سبحان الله و الحمدالله و لا اله الاّ الله و الله اکبر و لاحول و لاقوه الاّ بالله العلی العظیم» خوانده شود.

احیای این شب کنار قبر امام حسین علیه‌السلام.

روز عاشورا

عزاداری بر امام حسین علیه‌السلام و شهدای کربلا، در این مورد از امام رضا علیه‌السلام نقل شده است: هر کس کار و کوشش را در این روز رها کند، خداوند خواسته‌‌هایش را برآورد و هر کس این روز را با حزن و اندوه سپری کند، خداوند قیامت را روز خوشحالی او قرار دهد.

زیارت امام حسین علیه‌السلام.

روزه‌گرفتن در این روز کراهت دارد؛ ولی بهتر است بدون قصد روزه تا بعد از نماز عصر از خوردن و آشامیدن خودداری شود

آب دادن به زائران امام حسین علیه‌السلام.

خواندن سوره توحید هزار مرتبه.

خواندن زیارت عاشورا.

گفتن هزار بار ذکر «اللّهم العن قتله الحسین علیه‌السلام».

روز بیست و یکم محرم

روزه‌ این روز مطلوب است.

معرفی مداحی های منتخب محرم

اما یکی از نو آدابی که ما هر ساله در کشورمان و هنگام برپایی مراسمات عزاداری انجام میدهیم گوش دادن به نوحه و مداحی های محرمی از مداحان برتر اهل بیت میباشد، ما در رسانه اینترنتی "موزیک بازی" برنامه و مطالبی تدارک دیده ایم تا شما عزاداران و همران گرامی بتوانید با نهایت کیفیت و سرعت دسترسی کاملی به بهترین آرشیو شنیدنی نوحه داشته باشید و بتوانید هر اثر را با سرعت بینهایت دریافت کرده و یا به صورت آنلاین بشنوید و شور خاص تری به مراسم های خودتان بدهید.

پست منتخبی که در این لحظه معرفی حضورتان میگردد مجموعه ای با عنوان دانلود نوحه و مداحی های معروف است که با نوای مداحانی همچون آقایان: محمود کریمی، مجید بنی فاطمه، میثم مطیعی، حمید علیمی، مجید سیب سرخی، جواد مقدم، رضا نریمانی، مهدی رسولی و … مزین گشته و مناسب همه نوع مراسم و تکیه ها و ایستگاه صلواتی میباشد.

این فقط گوشه ای از آثار انتشار یافته در رسانه اینترنتی موزیک بازی است و با مراجعه به سایت میتوانید بدون محدودیت به همه قطعه ها دسترسی پیدا کنید، ما همچنین امید داریم که بتوانیم رضایت شما را برای دریافت بهترین نوحه و مداحی های انتشار یافته جلب نماییم و شور خاصی بتوانیم به مراسمهای شما با ایجاد بستری مناسب و با کیفیت برای دانلود آثار محرمی ببخشیم.