راهنمای خرید چمن مصنوعی حیاط

زیباسازی حیاط و محوطه اطراف ساختمان با گیاه طبیعی و چمن کاشته شده بسیار پر هزینه و گران تمام می شود. نگهداری از چمن طبیعی مشکل و وقت گیر است پس چاره چیست؟ در بسیاری از کشوهای جهان با توجه به شرایط اقلیمی و مشکلات خاص از محصولات چمن مصنوعی برای محوطه سازی و فضای سبز شهری، استفاده می شود. خرید چمن مصنوعی یک انتخاب هوشمندانه برای طراحی حیاط همیشه سبز است.

چمن مصنوعی در چه مکان هایی نصب می شود؟

این محصول برای فضای باز ساخته شده و در برابر تابش اشعه فرابنفش خورشید دچار تغییر رنگ و شکل نمی شود. بارش باران و برف به سطح چمن آسیب نمی زند و موجب شکستگی یا کوفتگی الیاف آن نمی شود. در همه محوطه های باز و بدون سقف می توان چمن های مصنوعی را نصب کرد.

به طور معمول در زمین های بازی کودکان و یا مهد کودک ها از محصولات چمن مصنوعی مهد کودک استفاده می شود. این کفپوش های همیشه سبز ، ضربه گیر خوبی هستند و جلوی ضربات ناشی از افتادن و سُر خوردن کودکان را می گیرند.

 

50

 

خرید چمن مصنوعی برای زیباسازی محوطه ویلا و یا طراحی محوطه مجتمع های مسکونی نیز بسیار رایج است.. با توجه به متراژ محوطه و یا نوع طراحی می توان شیوه های اجرای متفاوتی را برای این محصول در نظر گرفت. نصب چمن مصنوعی بین سنگ و سرامیک حیاط از زیباترین و چشم نوازترین طراحی های محوطه است. در بسیاری از ساختمان اداری نیز طراحی فضای سبز محوطه با چمن مصنوعی انجام می شود. به این ترتیب هزینه های باغبانی و نگهداری از فضای سبز، صرفه جویی خواهد شد.

خرید چمن مصنوعی ورزشگاه ها و میادین ورزشی نیز این روزها افزایش داشته است. از ویژگی های محبوب چمن ورزشی می توان، امکان استفاده از زمین چمن در همه فصول و به صورت دائمی، اشاره کرد. زمین هایی که دارای چمن کاشته شده هستند در بازه های زمانی مشخص، نیاز به استراحت و ترمیم دارند این مشکل اصلا در مورد چمن مصنوعی باشگاه، صدق نمی کند.

مزایای خرید چمن مصنوعی در محوطه سازی چیست؟

همیشه خرید خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید تا خیال تان بابت کیفیت و استانداردهای چمن مصنوعی راحت باشد. محصولات مرغوب تر توانسته اند نظر خریداران را جلب کنند. شاید از فاصله یکی دومتری حتی متوجه مصنوعی بودن چمن نیز نشوید اما زیبایی ظاهری تنهامزیت این محصولات نیست. برخی از ویژگی های انحصاری چمن مصنوعی عبارتند از:

  • قابلیت نصب در روی سطوح مختلف ( کاشی و سرامیک، بتون، آسفالت، زمین خاکی و ...)
  • تولید به صورت رول در متراژ بالا و با عرض متنوع
  • سهولت نگهداری( بدون نیاز به کاشت، آبیاری، هرس و ....)
  • ارزان بودن قیمت خرید چمن مصنوعی در برابر سایر المان های دکوراتیو محوطه
  • نصب آسان در کوتاه ترین زمان
  • مقومت بالا در برابر سایش و فرسایش
  • مقاومت بالا در برابر فشار و کوبیدگی
  • دارای بافت متنوع و هماهنگ با هر نوع سلیقه ای
  • قابلیت ترمیم و تعمیر قسمت های آسیب دیده

قیمت خرید چمن مصنوعی چقدر است؟

محصولات چمن مصنوعی در دو نوع ایرانی و خارجی در بازار به فروش می رسد. هر کدام از این برندها با قیمت متفاوتی عرضه شده اند. عوامل زیادی روی تعیین قیمت چمن مصنوعی برای حیاط تاثیر می گذارد. در همه موارد قیمت کالای تولید شده داخلی ارزان تر از نمونه های مشابه خارجی است. عوامل تاثیرگذار روی قیمت چمن مصنوعی اینها هستند:

۱- جنس چمن مصنوعی

چمن مصنوعی با 3 متریال مختلف تولید می شود. همه محصولات تولیدی از نخ پروپیلن، پلی اتیلن و یا ترکیب این دو نخ هستند. به لحاظ ماندگاری، شکل ظاهری، نرمی و لطافت و حتی قیمت ها هر کدام از محصولات چمن مصنوعی دارای تفاوت هایی هستند. هم اکنون در بازار داخلی چمن مصنوعی پلی اتیلن دارای کیفیت بالاتر و قیمت بیشتری از دیگر پلیمرهای موجود است.

 

۲- تراکم چمن مصنوعی

موقع خرید چمن مصنوعی به تراکم الیاف و نخ به کار رفته در بافت، دقت کنید. این محصول با دستگاه های پیشرفته و با بافت متفاوت تولید می شود. از نکات فنی و تخصصی بافت و تولید که بگذریم بحث تراکم را نباید نادیده بگیریم. چمن های مصنوعی که دارای بافت متراکم تری هستند به مراتب کیفیت بالاتری دارند. این محصولات در برابر رفت و آمد زیاد و فشار وزن و ضربه و ... دچار کوبیدگی، خمش و پیچش نمی شوند. شکل ظاهری چمن های با تراکم بیشتر بسیار زیباتر و شبیه به چمن کاشته شده است. بنابراین پرداخت اندکی بیشتر برای این نوع چمن مصنوعی قطعا ارزشش را دارد.

۳- محل نصب چمن مصنوعی

این مورد روی هزینه های خرید چمن مصنوعی به طور مستقیم تاثیر ندارد ولی به هر حال باید هزینه های نصب را نیز در نظر داشته باشید. برای فضاهای کوچکتر مثل تراس و بالکن نیاز به نصب خاصی نیست ولی برای یک محوطه بزرگ، لازم است تا از قبل آماده سازی زمین انجام شود. همه زمین های چمن مصنوعی استاندارد دارای زیرسازی و زهکش آب هستند. بدون داشتن مجرای فاضلاب مناسب، آب حاصل از بارندگی و یا شستشوی چمن، روی سطح باقی می ماند و زمین را باتلاقی و غیر قابل استفاده می کند.

چمن مصنوعی با کیفیت را از کجا خریداری کنیم؟

خرید چمن مصنوعی برای محوطه سازی فضای سبز آپارتمان های مسکونی با ساختمان های اداری یک انتخاب آگاهانه است. با همین انتخاب ساد بخش زیادی از هزینه های نگهداری از فضای سبز، صرفه جویی می شود. از طرفی همیشه امکان استفاده از گیاهان طبیعی در کنار کفپوش چمن مصنوعی نیز وجود دارد.

گامان تزئین جاوید عرضه کننده انواع چمن مصنوعی ایرانی و خارجی به قیمت عمده در کشور است. محصولات این فروشگاه آنلاین به سراسر نقاط کشور ارسال می شود. چنانچه برای خرید چمن مصنوعی نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.