مهاجرت به قبرس شمالی از چه روشی ممکن است؟

قبرس را می‌توان کشوری در تقاطع اروپا، آفریقا و آسیا دانست که در مرکز قلب مدیترانه قرار دارد. این کشور از مزیت‌های بسیاری در زمینه‌های گوناگونی چون فرهنگ، اقتصاد، حمل‌ونقل برخوردار است و به همین سبب موردنظر بسیاری از افراد برای گردشگری و اقامت قرار می‌گیرد. قبرس شمالی هرساله اقداماتی را در جهت جذب مهاجران انجام می‌دهد و درصد افرادی که می‌توانند این کشور را برای سکونت برگزینند رو به افزایش است. در این مقاله قصد داریم برای شما شیوه‌های مهاجرت به قبرس شمالی را بازگو کنم که چه اقداماتی را باید در جهت مهاجرت به قبرس و دریافت اقامت قبرس انجام دهید، بنابراین در ادامه با ماشید تا به این موضوع به‌طور کامل بپردازیم.

امروزه میزان مهاجرت به قبرس شمالی با رشد چشمگیری همراه بوده است و این می‌توانند به دلیل امکانات قبرس که برای افراد در نظر گرفته می‌شود، باشد و قبرس را می‌توان یک کشور به‌حساب آورد که به دلیل فاکتورهایی چون نرخ پایین جرم و جنایت و همچنین آمار پایین بیکاری موردنظر بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. امروزه شما می‌توانید برای مهاجرت به قبرس از دو فاکتور متفاوت استفاده کنید؛ یکی را می‌توان استفاده از گزینه‌ی ازدواج و دیگری خرید ملک اشاره کرد.

اگر شما بتوانید با یک فرد که برای قبرس شمالی است ازدواج کنید پس از گذشت سه سال اقامت دائم قبرس شمالی برای شما صادر می‌شود؛ همچنین درباره خرید ملک باید گفت افرادی که توانایی پرداخت ۳۰۰ هزار یورو در بخش املاک قبرس شمالی ‌را دارد می‌تواند با فراهم کردن چنین مبلغ و امتیازی، موفق به دریافت اقامت قبرس شمالی کند. در ادامه به توضیح کامل دو مورد نام‌برده و دیگر انواع مهاجرت می‌پردازیم.

مهاجرت کاری به قبرس

کشور قبرس از آن دسته کشورهایی به‌حساب می‌آید که در آن نرخ بیکاری کمترین حالت ممکن را دارد و مشاغل زیادی در این شهر است که افراد می‌توانند در انواع مختلف آن شروع به فعالیت کنند و از آن شغل و حرفه کسب درآمد کنند و سپس بتواند اقامت این کشور را به‌راحتی به دست آورند. توجه داشته باشید که شما پیش از ورود به خاک قبرس باید ویزای کاری این کشور را کسب کنید که برای این کار به اجازه اقامت یک‌ساله، گواهی عدم سوءپیشینه، قرارداد کاری به اعتبار یک سال، بیمه‌نامه، پاسپورتی که 3 سال اعتبار دارد و یک نامه در جهت آن‌که نشان دهد تمام هزینه‌های مربوطه پرداخت‌شده است، نیاز دارید.

مهاجرت به قبرس با تحصیل

قبرس شمالی را می‌توان یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه‌ی تحصیل دانست که مدرک آن معتبر و قابل‌ارائه برای تاییدیه بین‌الملل است، بنابراین دلایل شما می‌توانید در رشته‌های گوناگونی که در این کشور برای شما امکان تحصیل آن‌ها وجود دارد، مانند مهندسی، پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی تحصیل کنید و بدانید که تحصیل در چنین دانشگاهی می‌تواند برای شما در مراحل بعدی باعث امتیازهای مثبتی شود و همانند یک سکوی پرتاب باشد. مهاجرت تحصیلی به قبرس یکی از انواع مهم و پرطرفدار مهاجرت به‌حساب می‌آید.

اگر شما قصد مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل را دارید، باید در مدارک خود، مدرک مربوط زبان شخصی خود را قرار دهید که این مدرک می‌تواند آیلتس یا تافل باشد. نکته‌ی مثبتی که برای مهاجرت از این طریق می‌توان در نظر گرفت هزینه‌ی پایین تحصیل است و نکته‌ی منفی این شیوه نیز این است که این کشور به دانشجویان زیادی بورس تحصیلی نمی‌دهد.

3

مهاجرت به قبرس با سرمایهگذاری

یکی دیگر از شیوه‌های مهاجرت به قبرس شمالی را می‌توان سرمایه‌گذاری در این کشور دانست که یک‌راه نسبتا پرطرفدار به‌حساب می‌آید؛ خرید ملک در قبرس یک روش سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که افراد بسیاری این شیوه را مورد استفاده قرار می‌دهند و می‌توانند در زمان نسبتا کوتاهی به دریافت اقامت قبرس دست یابند.

اگر شما می‌توانید ملکی را به ارزش 2 میلیون یورو در این کشور خریداری کنید، از طرفی اقامت این کشور برایتان در مدت 6 به‌صورت دائمی صادر می‌شود و همچنین جزی از تابعه قبرس شمرده خواهید شد. البته در این بخش باید گفت، تنها خریداری خانه ملاک نیست و فرد باید به مدت 2 سال ملکی که خریده است را نگهداری و اگر با این شیوه درخواستی برای اقامت تنظیم کرده است، حق فروش آن را ندارد.

سرمایه‌گذاری در قبرس برخلاف کشورهای دیگر، سختی زیادی ندارد و شما می‌توانید به‌راحتی و با ارائه برخی از مدارک به سرمایه‌گذاری بپردازید؛ شروطی که دولت قبرس برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته است را می‌توان گواهی تایید مبنی بر تمول بالای شخص سرمایه‌گذار و ارائه مدرک عدم سو سابقه‌ی کیفری در نظر داشت.

لازم به ذکر است که فرد سرمایه‌گذار تا زمانی که شرایط تعیین‌شده از جانب دولت قبرس را در طول مدت‌زمان سرمایه‌گذاری‌اش رعایت کند، مشکلی برایش پیش نخواهد آمد اما اگر نتواند طبق قوانین و اصول رفتار کند، باید این کشور را ترک کند.

اگر شما قصد خرید ملک در این کشور را دارید، می‌توانید در مناطقی چون نیکوزیا، لیماسول، استروولوس، لارناکا و فاماگوستا اقدام به یافتن و خرید ملک کنید چرا که ارزش ملک در این مناطق به نسبت بیشتر است.

شما برای اینکه بتوانید اقامت قبرس شمالی را به دست آورید، به یکسری از مدارک نیاز دارید که شامل موارد زیر می‌شود.

  • پاسپورت
  • عکس پاسپورت 4 عدد
  • نسخه‌ی قرارداد معامله‌ی خانه
  • بیمه‌نامه
  • نامه تمکن مالی بانک
  • سپرده 2 الی 3 میلیون یورویی

مهاجرت به قبرس و اقامت از طریق تولد

قبرس برای اعطای تابعیت، از سیستم خون پیروی می‌کند؛ سیستم خون بدان معناست که فرد متولدشده بر اساس تابعیت پدر و مادرش، تابع یک کشور می‌شود، پس نمی‌توان هر کودکی را که در قبرس متولد می‌شود تابع این کشور دانست، بلکه باید بررسی کرد که پدر و مادر چه تابعیتی دارند و فرزندانشان را نیز به همان تابعیت درآورند.

مهاجرت از طریق ازدواج به قبرس

ازدواج را می‌توان یک طرح قانونی در جهت دریافت اقامت قبرس در نظر گرفت؛ این مهاجرت به این صورت است که شما باید با یک فرد که تابعیت کشور قبرس را دارد ازدواج کنید و به‌صورت رسمی ازدواج شما ثبت شود و نباید صوری بودنی در این قضیه احساس شود.

4

پاسپورت قبرس

پاسپورت قبرس از اعتبار خوبی برخوردار است و در رتبه‌بندی جهانی که انجام‌شده است پاسپورت آن در رتبه‌ی 8 قرار دارد. شما با در داشتن پاسپورت این کشور می‌توانید به 122 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید. اگر شما مایل به اخذ پاسپورت این کشور هستید، می‌توانید از راه‌های ذکر شده نسبت به دریافت آن بپردازید.

اگر شما به دنبال یک مرکز خوب برای مشورت درباره‌ی مهاجرت به قبرس شمالی هستید، می‌توانید از مجموعه ویتریول اینوستمنت در جهت کسب اقامت و هرگونه خدمات مورد نیاز برای مهاجرت کمک بگیرید.