باز شدن تورهای جنوب شرق آسیا منوط به برقراری پروازهای ماهان

سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونا را در سراسر جهان پدیده‌ای همه‌گیر اعلام کرده است و همان‌طور که می‌دانید تاکنون چندین هزار نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. اما هم‌کنون تمامی کشورها زندگی عادی خود و فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی را با اجرای جدی قوانین و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و استانداردها از سر گرفته‌اند و به وجود این ویروس در زندگی خود عادت کرده‌اند. با این حال از آن‌جایی که این ویروس به مدت چند روز مخفی است و تشخیص افراد مبتلا به آن سخت می‌باشد، کشورهای توریستی هنوز برای پذیرش گردشگران نگران هستند. حال غیر از انتظار برای برگشتن شرایط به روال قبلی کار دیگری نمی‌توان انجام داد. اما انتظار می‌رود که بلافاصله پس از برقراری پروازهای ماهان، تورهای جنوب شرق آسیا نظیر تور مالزی، تور تایلند و تور سریلانکا نیز برگزار شوند که در ادامه اطلاعات جامعی از آخرین وضعیت این تورها در اختیارتان قرار داده‌ایم.  

تور مالزی

صنعت گردشگری بزرگ‌ترین منبع درآمد کشور مالزی به شمار می‌رود اما با این وجود بلافاصله پس از شیوع ویروس کرونا این کشور تمام مرزهای خود را بست و ورود گردشگران ایرانی را ممنوع اعلام کرد که به همین دلیل نیز هیچ کدام از تورهای مالزی از زمان شیوع این بیماری برگزار نشده است. به علاوه در دوران شیوع ویروس کرونا کشور مالزی ترددهای خود را به طور قابل توجهی محدود کرد و شهروندان به طور کامل قرنطینه شدند. لازم است بدانید که تا اطلاع ثانوی هیچ ویزایی برای گردشگران ایرانی به منظور ورود به این کشور صادر نمی‌شود و در حال حاضر نیز هیچ پروازی از هواپیمایی ماهان به مالزی انجام نمی‌شود. به علاوه دولت کشور مالزی نیز تاکنون برای بازگشایی مجدد مرزهای خود بعد از شیوع ویروس کرونا زمان دقیقی را اعلام نکرده است و کسانی که قصد سفر و خرید تور مالزی را دارند، باید کمی صبر کنند تا در این باره خبر مثبتی منتشر شود.

تور تایلند

با شیوع ویروس کرونا اقتصاد کشور تایلند نیز همانند سایر کشورها با چالش‌های بسیار جدی روبرو شده‌ است. در ابتدای گسترش این بیماری دولت تایلند به دنبال روش‌هایی برای کنترل کردن اوضاع بود اما با همه‌گیری این ویروس، تایلند نیز به ناچار سیاست سایر کشورها را به کار گرفت و رفت و آمدهای خود را محدود کرد که در پی این عمل بیشترین آسیب به مهم‌ترین بخش اقتصاد این کشور یعنی صنعت گردشگری وارد شده است. اما با این وجود پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا در اولویت اول قرار دارد که به همین دلیل نیز خطوط هوایی بسیاری از کشورها به تایلند هنوز باز نشده است که ایران نیز از این قضیه مستثنی نمی‌باشد. هم‌چنین لازم است بدانید که تاکنون خبر دقیقی از باز شدن خطوط هواپیمایی ماهان به این کشور منتشر نشده است و به علاوه برای کسانی که قصد سفر به تایلند را داشته باشند ویزا نیز صادر نمی‌شود. توجه داشته باشید که دولت تایلند اعلام کرده است، بعد از بازگشایی مرزهای خود فقط مسافران کشورهای مشخصی اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت. اما انتظار می‌رود که بلافاصله پس از بهتر شدن اوضاع پروازهای ماهان به تایلند نیز از سر گرفته شود تا صنعت گردشگری دوباره رونق پیدا کند.

تور سریلانکا

در طی چند سال اخیر کشور سریلانکا به یک مقصد محبوب برای گردشگران چینی تبدیل شده بود که دولت این کشور با شیوع ویروس کرونا تمامی رویدادهای فرودگاهی را برای شهروندان چینی به طور کامل متوقف کرد که در پی این عمل ارائه سایر خدمات به این کشور نیز محدود شد. پس از آن با همه‌گیری این ویروس سریلانکا نیز همانند سایر کشورها رفت و آمدهای خود را محدود کرده است و سلامتی شهروندان را در اولویت قرار داده است. به طور کلی ایرانی‌ها برای سفر به سریلانکا نیازی به اخذ ویزا ندارند و فقط هنگام ورود به فرودگاه این کشور با پرداخت مبلغی مشخص می‌توانند به مدت یک ماه در این کشور به تفریح و گشت و گذار بپردازند. اما هم‌چنان هیچ خبری از باز شدن خطوط هواپیمایی ماهان به این کشور منتشر نشده است و پروازهای ایران به سریلانکا انجام نمی‌شود. در آخرین اخبار تورهای سریلانکا از ایران، گفته شده است که پس از بهبود این اوضاع رفت و آمد گردشگران به این کشور با انجام آزمایش‌های پزشکی همانند تست منفی ویروس کرونا همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت خواهد گرفت.

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعاتی در مورد وضعیت گردشگری کشورهای جنوب شرق آسیا در ایام شیوع ویروس کرونا در اختیارتان قرار دادیم و هم‌چنین به معرفی تورهای کشورهای جنوب شرق آسیا نظیر تور مالزی، تور تایلند و تور سریلانکا منوط به برقراری پروازهای ماهان پرداختیم. در صورتی که در مورد تورهای معرفی شده به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید وارد سایت آژانس هواپیمایی کایت به نشانی https://kite.ir/ شوید و یا با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند.