مدارک مدیریت پروژه بین‌المللی برای استخدام و مهاجرت آسان

در جهان موسسات مختلفی وجود دارند که گواهینامه‌های مختلفی در زمینه مدیریت پروژه صادر می‌کنند ولی بدون شک معتبرترین و شناخته‌ترین آنها موسسه مدیریت پروژه آمریکاست. مؤسسه مدیریت پروژه آمریکا  (PMI) یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی است که در زمینه برگزاری کنفرانس‌ها، صدور مدارک، انتشار مطلب، مقاله و استانداردهای رشته مدیریت پروژه فعالیت می‌کند.

از بارزترین این خدمات PMI می‌توان از تدوین و انتشار کتاب راهنمای کلیت دانش مدیریت پروژه که به اختصار پم‌باک (PMBOK) نامیده می‌شود، و محتوای آن امروزه به منزله استاندارد دانش روز مدیریت پروژه به حساب می‌آید، نام برد. فعالیتهای اصلی این سازمان در حال حاضر را می‌توان به این صورت دسته‌بندی نمود.

  • تدوین استانداردهای مدیریت پروژه، برنامه، پورتفولیو و مقولات مرتبط با آنها
  • اعطای مدارک بین‌المللی حرفه‌ای در مدیریت پروژه

Untitled

مدارکی توسط این موسسه برای افراد صادر می‌شود در سراسر دنیا شناخته شده است و در همه‌ی کشورها معتبر می‌باشد، ارزشی که این مدارک به رزومه افراد می‌بخشد بسیار زیاد است و همین باعث سهولت مهاجرت شغلی مدیران پروژه می‌شود.

در ابتدا به معرفی محبوب‌ترین گواهینامه بین المللی حرفه‌ای مدیریت پروژه می‌پردازیم و سپس به دلیل اهمیت کسب این مدارک می‌پردازیم.

 

مدرک مدیریت پروژه حرفه‌ای PMP (Project Management Professional)

 

مدرک PMP که به خوبی شناخته شده و قابل احترام است و از بین مدارک مدیریت پروژه این مدرک از همه محبوب تر است. میتوان گفت دریافت مدرک PMP برای کسانی که مایل هستند درحرفه خود گامی رو به جلو بردارند و پیشرفت کنند، ضروری است. شما با شرکت در آزمون PMP می‌توانید مدرک PMP را اخذ کنید. این آزمون بسیار سخت و وقت‌گیر است و افرادی هستند که بارها در آزمون شرکت می‌کنند ولی موفق به دریافت این مدرک نمی‌شوند. همین ویژگیست که به مدرک PMP اعتبار زیادی می‌دهد زیرا متقاضیان را از هر لحاظ مورد آزمایش قرار می‌دهد.

متقاضیان این مدرک می‌توانند با شرکت در دوره آمادگی آزمون مدیریت پروژه حرفه‌ای، خود را برای دریافت این مدرک آماده کنند.

در این آزمون بدنه دانش مدیریت پروژه (PMBOK) ، با استانداردهای صنعت، به عنوان راهنما برای آزمایش متقاضی‌ها استفاده می شود. امتحان PMP عملکرد متقاضیان را در پنج حوزه زیر آزمایش می‌کند:

  • شروع پروژه (13٪)
  • برنامه ریزی پروژه (24٪)
  • اجرای پروژه (31٪)
  • نظارت و کنترل پروژه (25٪)
  • بسته شدن پروژه (7٪)

 

مدرک تحلیل‌گر حرفه‌ای کسب و کار PMI-PBA

امروزه توانایی تحلیل کسب و کار به عنوان یک صلاحیت از اهمیت حیاتی برای استخدام مدیریت پروژه تبدیل شده است زیرا ثابت شده است که استخدام این افراد باعث کاهش ریسک شکست پروژه می‌شود.

 گواهینامه PBA دارای سطح بالایی از اعتبار حرفه‌ای است زیرا تخصص فردی را در تجزیه و تحلیل کسب و کارها و همچنین ابزارها و تکنیک های مورد استفاده برای بهبود موفقیت کلی پروژه ها به رسمیت می‌شناسد.

برای موفقیت در آزمون PBA میتوانید در دوره آمادگی آزمون PBA شرکت کنید.

Untitled2

 

مدرک PMI-ACP

این گواهینامه توسط موسسه مدیریت پروژه (PMI) ساخته شده است تا بتواند افرادی را که در کار خود رویکردهای چابک را استفاده میکنند، شناسایی کند. در سال های گذشته بعد از مدرک PMP این مدرک جز مدارک محبوب PMI  بوده است.

آزمون PMI Agile Certified Practitioner طیف گسترده ای از متدولوژی‌ها مانند اسکرام، Lean، Kanban، XP  و ... را شامل می‌شود.

هدف این است که به کارفرمایان نشان داده شود که فرد توانایی استفاده از شیوه های چابک در کسب و کار را دارد. علاوه بر این ، (PMI-ACP) ® همچنین به معنای فراهم کردن چارچوبی برای پیشرفت این حرفه است.

 این گواهینامه بخش مهمی از اهداف متخصصان علاقه‌مند به  پیشرفت شغلی در این زمینه است زیرا باعث می شود آنها نسبت به سایر افرادی که گواهینامه ندارند، صلاحیت بیشتری کسب کنند.

شما میتوانید با شرکت در دوره آمادگی آزمون ACP آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون را کسب کنید.

 

مدرک مدیریت حرفه‌ای ریسک PMI-RMP

مدرک مدیریت حرفه‌ای ریسک PMI-RMP به شما در هنگام مواجه شدن پروژه با تهدیدها و فرصت‌ها یاری می‌کند. این مدرک توانایی شما را در شناسایی و ارزیابی خطرات پروژه، کاهش تهدیدات و سرمایه گذاری در فرصت ها برجسته می‌کند. شما می‌توانید در این سِمَت، نیازهای سازمان خود را تقویت و محافظت کنید.

مدرک PMI-RMP شما را از سایر متخصصان جدا می کند و به سازمان شما اعتبار می بخشد. 83% از سازمانهایی که در مدیریت پروژه عملکرد بالایی دارند ، مدیریت ریسک را به طور مکرر تمرین می‌کنند.

خوشبختانه شما می‌توانید با شرکت در دوره مدیریت ریسک حرفه‌ای در آزمون این مدرک شرکت کنید، و موفق به کسب این مدرک شوید.

 

چرا گواهینامه‌های بین المللی حرفه ای در مدیریت پروژه استخدام شدن را آسان تر میکند؟

 

تا اینجا با تعدادی از بهترین مدارک بین‌المللی مدیریت پروژه آشنا شده‌اید.حال در پایان به فواید دارا بودن این مدارک میپردازیم.

مشاغل مدیریت پروژه تقاضای زیادی دارند، بنابراین در بیشتر موارد نفرات زیادی برای این مشاغل متقاضی هستند.

 برای شرکتها صرفه جویی در زمان و هزینه برای مصاحبه و ارزیابی پتانسیل کلیه متقاضیان حائز اهمیت است. به همین دلیل آنها دوست دارند تا قبل از فرآیند مصاحبه مدیریت پروژه تعداد افراد بیشتری را فیلتر کنند. این جایی است که گواهینامه حرفه‌ای مدیریت پروژه سودمندی خود را اثبات می‌کند زیرا یکی از عینی ترین راه‌هایی است که با آن می‌توان متقاضیان دیگر را پشت سر گذاشت.

اگر شما مدارک ذکر شده را داشته باشید به معنی داشتن سابقه کار است و دیگر نیازی به سابقه کار در رزومه خود ندارید، زیرا یکی از پیش نیازهای این آزمون ها داشتن سابقه کار به مدتی معین میباشد.

علاوه بر این بسیاری از شرکت ها داشتن این گواهینامه ها یا مدرک ها را اجباری می‌کنند. این بدان معناست که شما حتی نمی توانید برای برخی از موقعیت ها بدون این مدرک  اقدام کنید.

اگر قصد دارید در شرکت فعلی که در آن مشغول کار هستید پیشرفت کنید ، صدور گواهینامه های ذکر شده می تواند بسیار با ارزش باشد. این امر شما را از نظر بالا رفتن از نردبان شغلی یاری می‌دهد.

همچنین، یک مدیر دارای این مدرک می تواند در مصاحبه مدیریت پروژه بسیار بهتر از یک مدیر بدون مدرک عمل کند.

وقتی به عنوان عضو در PMI ثبت نام می کنید جزئی از آن باشگاه می شوید. PMI جلسات مکرر را برای اعضایش در شهرهای بزرگ در سراسر جهان ترتیب می دهد.

مزایای این جلسات بسیار است. در طی این جلسات ، می توانید با هر فرصت شغلی جدیدی توسط افرادی که این مدارک  را ارج می نهند، آشنا شوید. جلسات PMI زمان خاصی را برای تبلیغ چنین مشاغلی اختصاص می دهد.