چگونه می‌توان یک نیروی ماهر حسابداری استخدام کرد؟

تفاوتی ندارد که شما صاحب کسب و کار بزرگ باشید یا کوچک. در اختیار داشتن داده‌های دقیق در خصوص سود و زیان شرکت، دارایی‌ها، بدهی‌ها و همچنین داده‌هایی در خصوص موقعیت فعلی شرکت، در اداره و پیشبرد یک کسب و کار اهمیت زیادی دارد. داشتن چنین اطلاعاتی به مدیران و صاحبان کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا بتوانند در خصوص اداره‌ی سازمانشان به صورت دقیق‌تری تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند. همچنین آن‌ها می‌توانند بر اساس همین داده‌ها در پی تامین بودجه و سرمایه‌گذاران جدید برای خود باشند و نهایتاً از بروز هر نوع مشکل و ضرر مالی برای شرکت در آینده جلوگیری نمایند. اینجاست که اهمیت حضور نیروی ماهر حسابداری برای اداره‌ی هر گونه کسب و کاری آشکار می‌شود. حسابداران می‌توانند با کمک ابزارها و نرم‌افزارهای حسابداری و همچنین با بهره‌گیری از دانش تخصصی خودشان تمام اطلاعات مفید مالی را در اختیار کارفرمایان قرار دهند.

استخدام یک نیروی ماهر حسابداری می‌تواند به مدیریت صحیح امور مالی در شرکت‌ها کمک کند و میان هزینه‌های مختلف در سازمان توازن برقرار نماید. حتی اگر نمی‌توانید برای سازمان خود یک حسابدار تمام وقت استخدام نمایید، پیشنهاد می‌کنیم تا به جذب نیروی حسابدار به صورت پاره وقت بپردازید و از مزایای حضور این نیروهای ارزشمند در کسب و کار خود بهره‌مند گردید. امروزه کمتر کارفرمایی را می‌توان پیدا کرد که به اهمیت وجود یک حسابدار مجرب و کاربلد در کسب و کارش واقف نباشد. کارفرمایان به خوبی می‌دانند که در صورت استفاده نکردن از حسابدار و در اختیار نداشتن گزارش‌های شفاف مالی و عملکردی، شرکت آن‌ها با چه مشکلات و خطرات احتمالی‌ رو به رو خواهد شد. بنابراین، همه‌ی آن‌ها به دنبال نیروی حسابداری هستند که از مهارت و تجربه‌ی کافی برخوردار باشد. در ادامه راجع به معیارهای اساسی و مهمی که برای استخدام حسابدار باید در نظر گرفت، می‌پردازیم.

یک نیروی ماهر حسابداری چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

اگر آگهی استخدام حسابدار در چندین سایت کاریابی را مورد بررسی قرار دهید خواهید دید که تمام کارفرمایان به طور مشترک برخی از ویژگی‌های شخصیتی را از حسابداران آینده‌ی خود انتظار دارند. برای مثال یک حسابدار خوب باید قبل از هر چیزی منظم باشد. داشتن نظم کاری از جمله خصوصیاتی است که تمامی افراد سازمان می‌بایست از آن برخوردار باشند. اما استخدام یک حسابدار نامنظم در سازمان مساوی است با شکست کسب‌وکار! برای یک مدیر منابع انسانی یا کارفرما، در همان جلسات اولیه‌ی مصاحبه، تشخیص این ویژگی قابل فهم می‌باشد. همچنین شما هنگام استخدام حسابدار به شیوه‌های مختلف باید تلاش کنید تا به میزان دقیق بودن او پی ببرید. حسابداری که دقیق نباشد اسناد مالی شفاف و صحیحی را تحویل شما نخواهد داد. هنگام گزینش نیروی ماهر حسابداری همچون سایر رشته‌ها، دانش فاکتور بسیار مهمی محسوب می‌شود و باید آگاهی فرد از آخرین قوانین حسابداری و مالیاتی را محک بزنید.

نکته‌ی دیگری که برای استخدام نیروی ماهر حسابداری باید در نظر داشته باشید، سنجش صداقت متقاضیان این موقعیت شغلی است. به یاد داشته باشید آن دسته از افرادی که به هر قیمتی سعی در جلب رضایت شما دارند را رد نمایید و تمرکز خود را بر روی ادامه‌ی مصاحبه با افرادی بگذارید که در کمال صراحت، تمام افکار خود را برای شما بازگو می‌کنند. بدون اینکه از اختلاف ‌نظر شما با خودشان هراسی داشته باشند. حسابدارانی که در کار خود صراحت و صداقت لازم را نداشته باشد، اطلاعات واقعی را در اختیار مافوق خود نمی‌گذارد. همین موضوع باعث می‌شود که مدیران و کارفرمایان در تعیین استراتژی‌های خود دچار اشتباه شوند که این به ضرر کسب و کار آن‌ها خواهد بود. در کنار تمام ویژگی‌های گفته شده، موارد دیگری همچون محافظه کار بودن، روابط عمومی بالا و توانایی حل مساله را نیز برای استخدام یک حسابدار خوب باید در نظر بگیرید.

برای استخدام حسابدار خوب به کجا مراجعه کنیم؟

جهت انتشار آگهی استخدام حسابدار می‌توانید به سامانه‌های کاریابی موجود در اینترنت مراجعه نمایید و نیروی دلخواه خود را جذب نمایید. اما برای آن‌که به هدف خود در کوتاهترین زمان ممکن برسید می‌توانید از یک پلتفرم هوشمند با قابلیت جستجوی پیشرفته در این زمینه کمک بگیرید. سامانه استخدامی چراغ با داشتن دانش و تخصص کافی در حوزه‌ی کاریابی و استخدام به شما امکان یافتن نیروی ماهر حسابداری در کوتاهترین بازه‌ی زمانی را خواهد داد. کارفرمایان شرکت‌های خصوصی و دولتی در سراسر کشور می‌توانند اقدام به انتشار نامحدود آگهی استخدام در این سامانه نمایند و از میان هزاران متقاضی شغلی، نیروی دلخواهشان را به سرعت پیدا کنند. فرقی نمی‌کند که بخواهید حسابدار و کارشناس مالی استخدام کنید یا به‌عنوان حسابدار در شرکت‌های عالی‌رتبه و صاحب نام استخدام شوید. همین حالا از شما دعوت می‌کنیم تا وارد چراغ شوید و از امکانات منحصر به فرد این سامانه‌ هوشمند استفاده نمایید.

آموزش آنلاین حسابداری در چراغ به تمام کسانی که می‌خواهند به‌عنوان یک نیروی ماهر حسابداری وارد بازار کار شوند، کمک می‌کند تا دانش خود را در این زمینه بالا ببرند و به استخدام شرکت‌های معتبر در کشور در بیایند. کارفرمایان هم می‌توانند با استفاده از امکانات موجود در چراغ برای سروسامان دادن به بخش حسابداری کسب‌وکار خود اولین گام را بردارند.