برگزاری وبینار و درآمدزایی به وسیله آن

به‌طور حتم با وبینار یا همان سمینار مجازی آشنا هستید. امروزه و با توجه به گسترش فعالیت‌های آنلاین در محیط اینترنت، استفاده از امکانات مربوط به رویدادهای آنلاین نیز افزایش یافته است. این روزها بسیاری از کلاس‌های آموزشی از طریق وبینار برگزار می‌شوند. رویه کار به این صورت است که به‌عنوان مثال مدرس شروع به صحبت می‌کند، صدا و تصویر او به شرکت‌کنندگان نشان داده می‌شود. امکان نمایش فایل‌هایی مثل پاورپوینت و ویدئوی آموزشی نیز وجود دارد و از همه مهم‌تر، اعضای شرکت‌کننده می‌توانند به‌وسیله چت یا صدا و تصویر نظر خود را بیان کنند یا پرسش خود را مطرح نمایند. به این صورت تعامل متقابل نیز شکل می‌گیرد. نکته مهمی که در این چرخه باقی می‌ماند، داشتن امکاناتی است که به این فرآیند کیفیت می‌بخشد و برگزاری آن را ساده می‌کند.

 

انواع وبینار

1

 هر کسب‌وکاری ممکن است با اهداف مخصوص به خود به برگزاری وبینار اقدام کند. آنچه مسلم است، مشخص کردن هدف وبینار در ابتدای کار و قبل از ایجاد آن است. این کار به شما کمک می‌کند در طول آماده‌سازی شرایط، بهتر بتوانید برای هدف خود برنامه‌ریزی کرده و به آن نزدیک شوید. چهار نمونه از اصلی‌ترین وبیناریی که معمولا برگزار می‌شود و اهداف گوناگونی دارد:

 

وبینار آموزشی

برگزاری وبینارهای آموزشی تخصصی یکی از مرسوم‌ترین انواع استفاده از این امکانات است. کسب‌وکارهای مختلف با اهداف آموزشی و با کمک یک متخصص ارائه دهنده محتوا، از وبینار برای جذب مخاطبان خود استفاده می‌کنند. اگر موضوع ارائه شده دو شرط مهم همخوانی با نیازهای مخاطبان و کیفیت بالا و مناسب را داشته باشد، برای صاحب کسب‌وکار بسیار مفید و کارا خواهد بود.

 

پرسش و پاسخ

این راه ارتباطی به روشی رایج تبدیل شده که میزان تعامل کاربران را به میزان جالب‌توجهی افزایش می‌دهد. به‌طور مثال از پیش مطرح می‌شود که سوالات خود را از متخصصی که نام برده می‌شود یا مدیر شرکت و صنعت مربوطه بفرستید. سپس در کنفرانس آنلاین یا همان وبینار، به سوالات پاسخ داده می‌شود.

 

مصاحبه

مصاحبه با افرادی که در شغل خود متخصص هستند و یا کسانی که در حوزه مورد فعالیت خود اثرگذارند، یکی دیگر از وبینارهایی است که به‌طور گسترده برگزار می‌شود. مخاطبان به چنین وبینارهایی علاقه نشان می‌دهند. نکته‌ای که دانستن آن خالی از لطف نیست این است که مصاحبه زنده خیلی بیشتر از مصاحبه از پیش ضبط شده طرفدار دارد. بزرگترین علت این محبوبیت نیز امکان تعامل متقابل در لحظه است.  

 

پنل گفتگو

محبوبیت پنل‌های حضوری به دلیل موضوعات به‌روزی بوده که صاحبان صنایع و افراد اثرگذار در هر زمینه شغلی با مخاطبان مرتبط بحث و گفتگو می‌کردند. حال همین رویدادها به‌صورت آنلاین و با کمک ابزار وبینار برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند همان تبادل نظرات را داشته باشند، با این مزیت که عدم نیاز به رفت و آمد باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود. استفاده از وبینار بر برگزاری پنل‌های تخصصی برای برندها بسیار مفید خواهد بود.  

 

ابزار و تجهیزات لازم برای وبینار

وبینارها از طریق نرم‌افزارها و پلتفرم‌های خاصی اجرا می‌شوند. تجهیزات سخت‌افزاری لازم برای وبینار، کامپیوتر مجهز به میکروفن و وب‌کم است. اینترنت پرسرعت یکی دیگر از لازمه‌های برگزاری وبینار است. از آن‌جایی که لپ‌تاپ‌ها مجهز به میکروفن و وب‌کم هستند و امکان اتصال به اینترنت را دارند، می‌توان گفت با داشتن یک لپتاپ متصل به اینترنت به‌سادگی امکان برگزاری وبینار وجود دارد. علاوه بر این، یک بستر یا سرویس ارائه وبینار نیز مورد نیاز است. 

2

برگزاری وبینار با استفاده از سرویس لحظه‌نگار

 

لحظه‌نگار یک سرویس برگزاری رویداد آنلاین است که امکان درآمدزایی از وبینار، پخش‌زنده و بازپخش را برای شما فراهم می‌کند. این سرویس دارای ویژگی‌ها و مزایایی است که درحال حاضر بین دیگر سرویس‌های داخلی وجود ندارد. بزگترین مزیت استفاده از لحظه‌نگار این است که دیگر وسط جلسه قطع نمی‌شوید! این مزایا لحظه‌نگار را جزو برترین سرویس‌های ارائه خدمات وبینار قرار داده و اعتماد بسیاری از کسب‌وکارها را به خود جلب کرده است. با برخی از خدمات ویژه این سرویس آشنا شوید:

  • برگزاری وبینار و پخش‌زنده تا یک ساعت با ۲۰ کاربر همزمان رایگان است.
  • با خرید اشتراک روزانه، در تعداد رویداد و تعداد کاربر (شرکت‌کننده) محدودیت نخواهید داشت.
  • سرویس وبینار به تنهایی قابلیت میزبانی تا ۵۰۰ کاربر همزمان را داراست. برای کاربران بیشتر می‌توانید وبینارتان را به سرویس پخش‌زنده لحظه‌نگار متصل کنید.
  • چنانچه بخواهید برای رویداد خود بلیت بفروشید، کمیسیون لحظه‌نگار برای وبینار و پخش‌زنده ۷ درصد و برای بازپخش ۳۰ درصد قیمت بلیت است. مالیات بر ارزش افزوده از سهم شما کسر نمی‌شود.
  • امکان فروش بلیت به صورت ریالی و دلاری وجود داشته و درآمد حاصل از وبینار، حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از برگزاری آن به حساب شما واریز خواهد شد.
  • برای تمامی پرداخت‌ها ۷ روز ضمانت بازگشت وجه وجود دارد.

 

در حال حاضر قیمت سرویس‌های لحظه‌نگار از تمامی همتایان داخلی خود ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر است. همچنین لحظه‌نگار به دلیل شیوع پاندمی کرونا، برای مدارس و دانشگاه‌ها ۵۰ درصد تخفیف درنظر گرفته است. هم‌اکنون می‌توانید با پشتیبانان لحظه نگار تماس حاصل کرده و کد تخفیف دریافت کنید و از استفاده از باکیفیت‌ترین سرویس برگزاری وبینار در ایران لذت ببرید.