۵ فاز پارس جنوبی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

علی‌اکبر شعبان‌پور اظهار داشت: سال ۹۴ شاهد توفیقات خوبی در عرصه تولید در میدان مشترک پارس جنوبی بودیم که افزایش تولید گاز و همچنین رشد تولید میعانات گازی در این منطقه از جمله این توفیقات بود.

وی با اشاره به استمرار تولید و ارسال بدون وقفه گاز به شبکه سراسری در سال گذشته افزود: افزایش سهم ایران از میدان مشترک پارس جنوبی یکی از مهم‌ترین دستاوردها در سال گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تلاش برای افزایش میزان تولید گاز در پارس جنوبی طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود علاوه بر افتتاح فازهای ۱۷و ۱۸ پارس جنوبی، پروژه فازهای ۱۹ و ۲۱و۲۰ این میدان، امسال به بهره‌برداری برسند.

وی در ارتباط با افزایش تولیدات پارس جنوبی در سال گذشته بیان کرد: میزان تولید گاز از ۱۱۳ میلیارد مترمکعب در سال ۹۳ به ۱۳۰ میلیارد مترمکعب در سال ۹۴ رسید که بیانگر افزایش ۱۵ درصدی است.

شعبان‌پور ادامه داد: همچنین میزان تولید میعانات گازی در میدان مشترک پارس جنوبی از ۱۰۴ میلیون بشکه در سال ۹۳ به ۱۲۰ میلیون بشکه در سال جاری رسید که بیانگر افزایش ۱۵ درصدی است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تکمیل طرح‌های توسعه پارس جنوبی، اولویت‌بندی فازها بود که به افزایش سرعت افتتاح این طرح‌ها کمک کرد.