از وعده استاندار تا انتظار مردم بوشهر از شنیدن صدای بوق قطار

استان بوشهر با توجه به موقعیت و جایگاهی که در عرصه واردات و صادرات دارد روزانه کالاهای زیادی از طریق بنادر و دریانوردی از استان بوشهر به کشورهای خارجی و شهرهای داخلی کشور صادر می‌شود.

با توجه به اهمیت استان بوشهر در حوزه صادرات، دولت باید توجه ویژه‌ای به بخش حمل‌ونقل و جاده‌های استان بوشهر داشته باشد که بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم بارها از طریق مسئولین ارشد کشوری و استانی مطرح‌شده است.

بعد از انتصاب جوان‌ترین استاندار دولت در استان بوشهر، وعدهایی به مردم استان بوشهر داده شد که برخی از این وعدها همچنان در حرف مانده و اقدامات اجرایی از روند پروژه‌ها دیده نمی‌شود.

اتصال استان بوشهر به خط ریلی کشور یک از وعدهایی بود که استاندار بوشهر در جمع اصحاب رسانه بارها اعلام کرد و برخی از مسئولین امر نیز در محافل و جلسات مختلف از این پروژه ملی تعریف می‌کردند و خبر از اشتغال می‌دادند.

این در حالی است که دولت یازدهم به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود، اما پروژه اتصال استان بوشهر به خط ریلی کشور همچنان ناکام است و مردم بوشهر نیز در انتظار تحقق وعده استاندار و شنیدن صدای بوق قطار هستند.

اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر در انتظار طرح تکمیلی است

مصطفی سالاری استاندار بوشهر گفت: اجرای طرح ریلی در استان بوشهر تحول بزرگی در اقتصاد استانی و ملی ایجاد خواهد کرد.

سالاری افزود: عدم ساخت خط ریلی در این استان باعث شده تا حمل‌ونقل دریایی این استان نیز بارونق کمتری مواجه شود.

وی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید توجه خاصی به این طرح داشته باشد تا با اجرای طرح ریلی شاهد رونق بیشتر به استان باشیم.

اتصال بوشهر به راه‌آهن یکی از دغدغه‌های من است

آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر در جمع مدیران راه و شهرسازی استان بوشهر، گفت: یکی از نیازهای مهم استان بوشهر در عرصه راه‌ها اتصال استان بوشهر به خط ریلی کشور است که ایجاد راه‌آهن استان بوشهر یکی از دغدغه‌های من است.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: همه مسئولان باید با جدیت این خواسته مهم را پیگیری کنند تا استان بوشهر به خط ریلی متصل شود و شاهد رونق هر چه بیشتر استان بوشهر باشیم.