با وجود کالاهای "ته لنجی" بازار گناوه تعطیل شد+تصاویر

صبح امروز در پی اعمال محدودیت ورود کالای همراه ملوان موسوم به 'ته لنجی '، بازاریان شهر گناوه در اعتراض به این قانون کره کره های مغازه های خود را پایین کشیدند و  بازار گناوه به حالت تعطیلی درآمد.

بر اساس این گزارش، اعمال محدودیت ورود کالای همراه ملوان موسوم به 'ته لنجی ' در پی نامه رئیس گمرک ایران در روزهای پایانی سال گذشته به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در بنادر جنوبی کشور بویژه استان بوشهر اجرایی شده است.

گفتنی است، درپی این محدودی ، سفر شناورهای سفاری به کشورهای همسایه متوقف شده و اجناس ملوانی در بازار گناوه علاوه بر سیر صعودی نرخ آن کمیاب شده است.

یادآور می شود در چند روز اخیر خبرهایی در شبکه های اجتماعی مبنی بر تعطیلی بازار گناوه در روز 11 اردیبهشت منتشر شده بود که با توجه فرا رسیدن این زمان اکنون شاهد تحقق این امر هستیم.

رضا نظری رئیس اتاق اصناف گناوه پیش از این در گفتگو با رسانه ها عنوان کرده بود که بجد پیگیر برطرف کردن مشکل بوجود آمده تا حصول نتیجه نهایی است.

وی اظهارکرد: با توجه به قولهای مساعد مسئولان ذی ربط و اهمیتی که دولت به بحث معیشت مرزداران قایل است، امیدواریم موضوع ته لنجی بزودی حل شود.

حدود چهار هزار مغازه در سایت تجاری گناوه که یکی از نقاط گردشگر پذیر این بندر است وجود دارد و کالاهای موجود در آن ملوانی است.

معیشت حدود 80درصد از ساکنان این بندر به دریا وابسته است.