اعزام 25 گروه رصد برای استهلال ماه مبارک رمضان در استان

حجت‌الاسلام یعقوب بهمیاری رئیس ستاد استهلال استان بوشهر پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه رصد که باحضور گروه های رصد برگزار شد از عزام 25 گروه رصد برای استهلال ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام یعقوب بهمیاری گفت: از این تعداد 10 گروه در شهر بوشهر و 15 گروه دیگر در شهرهای دیگر استان کار استهلال ماه را انجام می دهند و فردا نیز تعداد 15 گروه کار رصد هلال ماه را انجام می دهند که از این تعداد یک تیم در بوشهر و 14 گروه دیگر در نقاط محتلف استان این کار را انجام خواهند داد.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر با بیان اینکه روئیت هلال بر اساس معادلات دایره هندسی و واجبات الهی است عنوان کرد: اگر این فرضیه دینی به خوبی تشخصی داده نشود تمامی معادلات دینی به هم می ریزد و بایستی با دقت و جدیت بیشتری روئیت هلال ماه دنبال شود.

حجت‌الاسلام بهمیاری اظهار داشت: تیم های رصد استان از بهترین افراد تشکیل شده اند که هر سال کار رصد هلال ماه را انجام می دهند.

 مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر با بیان اینکه تعداد کار استعلال ماه در 16 شهر استان انجام می شود گفت: شهرهای بوشهر، جم، کنگان، دیر، کاکی، خورموج، اهرم، برازجان، خارگ، شبانکاره، سعدآباد، آبپخش، گناوه، دلوار، عسلویه، و بندرریگ را از جمله  این شهرها  هستند.