به جای الگو برداری از فرهنگ غرب به فکر ترویج فرهنگ اسلام باشیم

شهر بوشهر یکی از شهرهای مرزی کشور است که به دلیل همسایگی آن با حوزه خلیج فارس در بسیاری از فصل های سال هوایی بسیار گرم همراه با شرجی محلی دارد.

مسئولین برای استفاده از ظرفیت گردشگری در بسیاری از مکان های شهر بوشهر اقدام به ساحل سازی به شیوه های مدرن کرده و مردم نیز در زمان و فصل های مختلف استفاده های گوناگونی ایی فضاهای تفریحی و به گفته برخی مسئولین فرهنگی استفاده می کنند.

این روزها با توجه به گرم شدن هوای بوشهر بسیاری از مردم از سواحل برای آب درمانی و شنا در دریا استفاده می کنند و معمولا شب ها به این مکان های ساحلی روی می آورند.

این آب درمانی و استفاده از دریا در حالی است که بسیاری از مردان و زنان به صورت مختلط  با ظاهری نامناسب  در دریا شنا می کنند که این گونه استفاده رفتارها بارها باعث هنجار شکنی هایی از سوی برخی افراد مشاهده شده است.

برخی از مردان با ظاهری عریان در ساعاتی از شبانه روز به بهانه آب درمانی در کنار سواحل قدم می زنند در صورتی که بسیاری از دختران و زنان بوشهری نیز در همان ساعت در حال استفاده از دریا و یا در کنار ساحل نشسته اند.

بجای ترویج فرهنگ غرب به فکر فرهنگ اسلامی باشیم

بهرام شجاعی یکی از شهروندان بوشهری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی سپاس با بیان اینکه وضعیت حجاب در سواحل بوشهر خیلی نامناسب است، گفت: شب گذشته به همراه خانواده برای پرکردن اوقات فراغت به یکی از پارک های ساحلی شهر آمده بودم که وضعیت نامناسب ظاهری برخی افراد من را پشیمان از تفریح سالم در کنار دریا کرد.

شجاعی اظهار کرد: برخی از پسرهای جوان با ظاهری عریان در کنار سواحل قدم می زدند و هر چند قدمی که راه می رفتند یک نرمشی هم انجام میدادند و برخی از دختران نیز به دلیل اینکه در آب بودند، زمان خروج از آب حالتی غیرقابل تصور و دیدن داشتند که برای یک انسان مسلمان قابل تاسف داشت.

این شهروند بوشهری افزود: مسئولین فرهنگی باید برای رفع مشکلات اعتقادی و دینی مردم چاره ای بیاندیشند تا جامعه و شهر ولایتمدار بوشهر از این معضلات اجتماعی خارج شود و به راه اصلی خود ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه در یکی از شب های تابستان شاهد حرکتی غیر اخلاقی در ساحل بوشهر بودم، ابراز کرد: یکی از دختران جوان بعد از اب درمانی زمانی که از آب دریا خارج می شد ظاهری نامناسب داشت که یکی از پسران شهر که در کنار ساحل ایستاده بود ناخودآگاه نگاهی به ظاهر وی انداخت که مورد واکنش و برخورد فیزیکی جوان دیگری قرار گرفت.

شجاعی بیان کرد: مسئولین باید بریا بانوان کمپ هایی مناسب در پارک های ساحلی مرکز شهر با امکانات مناسب فراهم کنند یا برخی از مکان ها را مخصوص بانوان و برخی مکان ها نیز مخصوص برادران تعریف کنند تا شنای مختلط در شهر بوشهر ریشه کن شود.

این شهروند بوشهری با بیان اینکه بجای ترویج فرهنگ غرب به فکر ترویج فرهنگ اسلامی باشیم، اذعان کرد: همه مردم باید به همراهی مسئولی کمک کنند تا جامعه از برخی فسادهای اخلاقی خارج شود و همه مردم بتوانند با آرامش کامل از فضاهای عمومی استفاده کنند.