دولت تدبیر و امید بگذارد تولیدکنندگان داخلی نفس بکشند

به نقل از "سپاس"،باروی کار آمدن دولت تدبیر و امید و سخنرانی در روزهای اولیه رئیس‌جمهور همه مردم درجاهای نقاط کشور امیدوار به رونق اقتصادی و بخصوص بازار عمومی شدند و منتظر تحقق گزارش 100 روزه دولت ماندند و روزانه وضعیت و نوسانات بازار به امید کاهش تورم  بررسی می‌کردند اما چیزی غیر از افزایش غیرقابل توجه تورم چیزی حاصل نمی‌شد.

بالاخره بعد از گذشت بیش از سه سال و نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری دولت طرحی را به‌عنوان حمایت تولیدکنندگان داخلی تصویب کرد و در هر استان نماینده عالی دولت در بازدید از واحدهای تولیدی وعده‌های حمایت از طریق تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران می‌دادند.

استاندار بوشهر نیز با هیئت همراه به مناطق تولیدی و صنعتی استان بوشهر رفتند تا این وعده را به سرمایه‌گذاران ورشکسته بدهند و جمله‌ای را در کارنامه دولت به حمایت از تولید دات داخلی ثبت کنند تا شاید این قشر از جامعه بتواند در انتخابات با آن‌ها همراه شود.

این وعده پیشنهادی دولت در حالی مطرح‌شده است که هر واحد تولیدی می‌تواند تسهیلات بانکی به مبلغ 2000000 تومان دریافت و واحد تولیدی خود را از رکود اقتصادی خارج و به بازار هدف برگردند.

در حالی که تولیدکنندگان با توجه به شرایط اقتصادی و نبود بازار مصرف باید این تسهیلات را در مدت‌زمان یک‌ساله به دولت برگردانند که این امر باعث دلسردی بسیاری از تولیدکنندگان شده است.

دولت به جای افزایش بدهی به فکر رونق بازار باشد

یکی از تولیدکننده داخلی و کارآفرین برتر استان بوشهر در گفت‌وگو با سپاس بابیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی در حال تعطیلی هستند، گفت: بعد از اتمام دولت گذشته و روی کار آمدن دولت جدید همه اصناف و بازاریان دل‌خوش بودند به وعده‌های عمل نشدنی دولت گذشته توسط دولت جدید که چیزی جز افزایش بیش از 100 برابری تورم را در پی نداشت.

این کارآفرین برتر استان بوشهر اظهار کرد: طی 15 سال از فعالیت در حوزه اقتصادی هیچ سالی به‌اندازه سال گذشته به واحد تولیدی فشار اقتصادی وارد نشد، این موضوع باعث شد تا در سال اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی  باعث تعطیلی کارخانه شده است و از مجموع بیش از 50 نفر کارگر و کارمند حدود 12 نفر در سال جاری با ما همکاری می‌کنند.

این تولیدکننده بوشهری با اشاره به اینکه دولت اعلام کرده است واحدهایی که بدهکار دولت هستند نیز شامل این طرح می‌شوند، افزود: دولت به‌عنوان حامی تولیدکنندگان داخلی وعده تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان داد اما باید تا پایان سال مبلغ دریافتی را به دولت برگردانند، که این کار با توجه به وضعیت فعلی بازار غیرممکن است و نه اینکه واحدهای تولیدی را از رکود خارج نخواهد کرد بلکه تولیدکنندگان را با مشکلات جدیدتری روبرو خواهد کرد و باید تسهیلات به تولیدکنندگان همراه باقدرت خزرید به مردم باشد.

وی خطاب به دولت تدبیر و امید و نماینده عالی دولت در استان، تأکید کرد: مسئولین به‌جای پیشنهاد دریافت تسهیلان بانکی و پرداخت آن در یک سال، واردات بی‌رویه را به مدت یک سال متوقف کنند تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند تنفس بکشند و با بازارهای جهانی وارد رقابت شوند و اقتصاد کشور و بخصوص استان سرمایه‌دار بوشهر اوج بگیرد.

زمان پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان اعلام‌نشده است

علی نوشادی رئیس شهرک صنعتی بوشهر 2 در گفت‌وگو با سپاس با اشاره به اینکه بسیاری از این تولیدکنندگان از این طرح استقبال کرده‌اند، گفت: بسیاری از تولیدکنندگان از این طرح استقبال کرده و در حال حاضر در مرحله ثبت‌نام است.

نوشادی در پاسخ به اینکه زمان پرداخت، اظهار کرد: در اولین فرصت که تسهیلات به بانک‌ها عامل تزریق شود پرداخت وام‌ها انجام خواهد شد.

رئیس شهرک صنعتی بوشهر 2 افزود: تاکنون هیچ پرداختی انجام‌نشده است و زمان پرداخت تسهیلات نیز اعلام‌نشده است.