کاهش ۱۲۸ تنی صید میگو در آب‌های استان بوشهر

عباس آهنگر‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه از صید میگو در استان بوشهر 16 روز می‌گذرد اظهار داشت: روز گذشته 26 تن و 328 کیلوگرم میگو در آب‌های استان بوشهر صید شد که 80 درصد آن لنج‌ها صید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 479 لنج صیادی مجوز صید میگو در استان بوشهر اخذ کرده‌اند گفت: به‌طور متوسط هر لنج صیادی روز گذشته 77 کیلوگرم میگو صید کرده‌اند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه مجوز صید میگو برای 486 قایق در استان صادر شده خاطر نشان کرد: هر قایق صیادی روز گذشته بطور متوسط 48 کیلوگرم میگو صید کرده است.

آهنگرمقدم از کاهش صید میگو در آب‌های استان بوشهر در 16 روز گذشته خبرداد و افزود: 563 تن میگو در آب‌های استان بوشهر در 16 روز گذشته در آبهای استان بوشهر صید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 128 تن کاهش دارد.

وی با اشاره به کاهش 18.5 درصد صید میگو در 16 روز گذشته در آبهای استان بوشهر گفت: از میزان 563 تن میگوی صید شده در 16 روز گذشته 85 درصدش میگوی ببری سبز و 15 درصد میگوی سفید و سرتیز است.

معاون شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صید میگو در استان بوشهر از 4 مرداد برای قایق‌ها و شش مرداد برای لنج‌ها آغاز شده تصریح کرد: 946 قایق و لنج صیادی با بیش از 8 هزار صیاد در این عرصه فعالیت دارند.

آهنگرمقدم از ممنوع بودن هشت منطقه برای صید میگو در آب‌های استان بوشهر خبرداد و گفت: سه زیستگاه طبیعی و پنج زیستگاه مصنوعی و نوزادگاه‌های ابزیان برای صید میگو در استان بوشهر ممنوع شده است.

وی با اشاره به ایجاد بازارچه عرضه میگوی دریایی افزود: نخستین بازارچه عرضه میگو در شیلات بوشهر راه‌اندازی شده که ضمن با کیفیت بودن میگوی از نظر قیمت هم دارای وضعیت مطلوبی است.