۱۸ هزار میلیارد تومان برای حوزه درمان تأمین اجتماعی تخصیص یافته است

علی ربیعی عصر امروز در نشست شورای اشتغال استان بوشهر با بیان اینکه این استان تأثیر ملی در سطح کشور دارد، اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های بسیار زیاد در بخش‌های مختلف اقتصادی و معیشتی تأثیر بسیار زیادی در سطح کشور دارد.

وی با بیان اینکه سرانه بازنشستگان نسبت به افرادی که شاغل هستند نامطلوب است، افزود: بر اساس استانداردها باید 36 نفر کار کند و یک نفر بازنشسته شود و این در کشور هم‌اکنون 6 نفر مشغول به کارند و یک نفر بازنشسته می‌شود که ناهمگون است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش بودجه بیمه درمان تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: بودجه درمان اجتماعی از 8 هزار میلیارد تومان در سال 92 امسال به 18 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و این در حالی است که 8 هزار میلیارد تومان دیگر در نظر گرفته شده که باید نمایندگان کمک کنند تا این اعتبار مصوب شود.

ربیعی با تأکید بر تثبیت حق حقوق بومیان در اشتغال بیان کرد: برای تثبیت حق بومیان استان بوشهر در اشتغال به عنوان یک طرح در شورای عالی اشتغال مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در همه شهرها مصلحت نیست، افزود: تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های پر جمعیت مورد توجه است که در این راستا مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان توسعه و تجهیز داده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش پرونده اشتغال در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در کل دولت دهم 4900 پرونده اشتغال تشکل شد، این در حالی است که در 3 سال گذشته 6770 پرونده اشتغال در استان بوشهر تشکیل شده است.

ربیعی از افزایش تسهیلات اشتغال‌زایی در استان بوشهر خبر داد و گفت: در 3 سال گذشته رشد اشتغال 246 درصد نسبت به کل دولت دهم ایجاد شده که 670 میلیارد ریال بودجه در این زمینه پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در حوزه اشتغال دارد، بیان کرد: استان بوشهر در بخش‌های خدماتی، آی‌سی‌تی و گردشگری نوین دارای ظرفیت بالایی است که باید اشتغال این حوزه‌ها فعال شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش تخت بیمارستان تأمین اجتماعی بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 25 تخت به این بیمارستان افزوده می‌شود و این در حالی است که درمانگاه‌های جم، دیر و خارگ راه‌اندای می‌شود و بیمارستان شهرستان عسلویه نیز توسعه می‌یابد.

ربیعی با تأکید بر توجه به بازماندگان از تحصیل تأکید کرد: باید زمینه تحصیل افرادی که از این مقوله فرهنگی و آموزشی بازمانده‌اند فراهم شود که در این راستا رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی آنان باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی امسال در کشور 5 درصد افزایش می‌یابد، تأکید کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده رشد اقتصادی کشور امسال 5 درصد با نفت هدف‌گذاری شده که این رشد در زندگی مردم ممکن است احساس نشود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای اجرای طرح‌های مختلف افزود: در این زمینه در بخش‌های اقتصادی و معیشتی جذب سرمایه‌گذاری خارجی امسال در اولویت برنامه این وزارتخانه قرار دارد.

ربیعی تأکید کرد: برای هر یک درصد رشد در کشور 100 هزار میلیارد تومان پول نیاز است که در این بخش از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح رشد فراگیر اشتغال امسال مورد توجه است، گفت: امید است با اجرایی شدن این طرح 600 هزار شغل از این طریق ایجاد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح‌ حمایت‌های غذایی در جامعه تأکید کرد: 11 میلیون نفر زیرپوشش حمایت‌های غذایی قرار می‌گیرند که این مهم زمینه فقرزدایی و رفع مشکل سوءتغذیه را برطرف می‌کند.

ربیعی گفت: فقر غذایی، معیشتی، مسکن و درمان از فقرهای شناسایی شده در کشور است که برای هر کدام از این فقرها برنامه‌ریزی مدونی انجام شده است.

وی از اجرای طرح مسکن اجتماعی خبر داد و افزود: پس از تکمیل طرح‌های مسکن مهر طرح مسکن اجتماعی مورد توجه است که این مهم اجرایی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در راستای طرح جلوگیری از بازماندگان از تحصیل هدف‌گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 170 هزار نفر در کشور است.