تخلیه و بارگیری کالای‌های غیرنفتی در بنادر کشور ۲۴.۵ درصد افزایش یافت

منصور آرامی صبح امروز در آیین افتتاح طرح‌های بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه بنادر استان بوشهر جزو بنادر مهم و استراتژیک است اظهار داشت: بندر بوشهر در برخی شاخص‌ها جزو بنادر نخست و دوم کشور است.

وی با بیان اینکه بندر بوشهر جزو بنادر بزرگ کشور است گفت: افزایش ایمنی و بهسازی بنادر و اسکله‌های استان بوشهر از اولویت سازمان بنادر و دریانوردی است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر بهره جستن از توان بخش خصوصی در حوزه بندر گفت: طرح‌ها توسعه بندر بوشهر یکی از اولویت‌ها است که با تکمیل این طرح فعالیت‌های بندری بوشهر افزایش چند برابری پیدا می‌کند.

آرامی با بیان اینکه بنادر یکی از کانون‌های اقتصادی است خاطرنشان کرد: این کانون‌های اقتصادی قابلیت اشتغال‌آفرینی فراوان دارد که با تحقق اهداف تدوین شده نقش مهمی در مهار بیکاری دارد.

وی از تدوین نقشه راه توسعه دریایی در حوزه تجارت دریایی خبرداد و افزود: اولویت‌های این بخش و ظرفیت‌های این حوزه با مشارکت کارشناسان و نخبگان مشخص شده که در راستای اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی توسعه دریامحور را یکی از سیاست‌های سازمان بنادر دانست و با بیان اینکه بنادر نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد خاطر نشان کرد: مدیریت مطلوب بنادر می‌تواند ضمن ارز آوری رونق اقتصادی را در سواحل تقویت کند.

آرامی با اشاره به افزایش تخلیه و بارگیری کالای غیر نفتی در بنادر کشور افزود: تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در بنادر کشور در 5 ماه نخست امسال با افزایش 24.5 درصدی از 93.5 میلیون تن به 116 میلیون تن افزایش یافت.

وی از کاهش واردات کالا در بنادر در 5 ماه نخست امسال خبرداد و افزود: واردات کالا با کاهش 15.9 درصدی از 13 میلیون تن در 5 ماه نخست امسال به 11 میلیون تن کاهش یافته است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش کالای کانتینری در بنادر خبرداد و خاطرنشان کرد: در 5 ماه نخست امسال تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری 31 درصد افزایش یافت.

آرامی با اشاره به میزان تردد مسافران دریایی در بنادر افزود: در 5 ماه نخست امسال مسافران ورودی و خروجی دریایی از 7.9 میلیون نفر به 8.5 میلیون نفر رسیده است.