۳۰۰ حلقه چاه گاز در میدان پارس‌جنوبی حفر شد

علی‌اکبر شعبان‌پور صبح امروز در آئین تجلیل از مدیران و مهندسان برتر شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه توان متخصصان صنعت نفت در کشور افزایش یافته است اظهار داشت: با بومی‌سازی فناوری در حوزه ساخت، طراحی، نصب و راه‌اندازی پروژه‌های نفتی، گازی و صنایع وابسته توان متخصصان این عرصه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طرح‌های مختلف پارس جنوبی به‌دست متخصصان داخلی در حال اجرا و راه‌اندازی است تصریح کرد: فازهای مختلف پارس جنوبی که اکنون در حال اجرا و بهره‌برداری است با تلاش مهندسان داخلی و بدون مشارکت دیگر کشورها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به نصب 14 سکوی پارس جنوبی در سه سال گذشته خاطرنشان کرد: از 25 سکوی نصب شده در میدان گازی پارس جنوبی 14 سکوی آن در سه سال گذشته به‌دست متخصصان داخلی نصب و راه‌اندازی شده که نشان از توان بالای مهندسان ایرانی در عرصه این صنعت است.

شعبان‌پور با اشاره به اینکه متخصصان داخلی فناوری حفر چاه گاز و نفت را بومی‌سازی کرده‌اند افزود: حفر بیش از 300 حلقه چاه گاز در میدان پارس جنوبی رسیدن به اجرای 3 هزار و 500 کیلومتر خط انتقال لوله گاز نشان از توان بالای فنی و تخصصی مهندسان و متخصصان صنعت نفت است.

وی توجه به حوزه محیط زیست طرح‌های پارس جنوبی را از اولویت‌های این شرکت دانست و افزود: طرح‌هایی تکمیلی در پارس جنوبی به‌ویژه در حوزه محیط زیست از اولویت‌های شرکت نفت و گاز پارس و مجریان پروژه‌های پارس جنوبی است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه برداشت گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی با کشور قطر برابر می‌شود تصریح کرد: تا پایان امسال فازهای مختلف پارس جنوبی راه‌اندازی و وارد مدار می‌شود و ظرفیت برداشت گاز از میدان گازی پارس‌جنوبی روزانه بیش از 100 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.