آلودگی هوا در پارس‌جنوبی کاهش یافت

حسین دلشب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه، با بیان اینکه وضعیت هوای عسلویه و پارس جنوبی از وضعیت بحرانی به روال عادی برگشت، اظهار داشت: پتروشیمی مبین با تلاش متخصصان وزارت نفت به مدار تولید وارد شد و بخار، برق و امکانات مورد نیاز صنایع پتروشیمی مستقر در پارس‌جنوبی تأمین شد.

وی با بیان اینکه اکنون بخار مورد نیاز صنایع پتروشیمی به خطوط لوله‌های این واحدها ارسال شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از لوله‌های مجتمع پتروشیمی نیاز به‌ گرم‌شدن دارد اکنون واحدها فلرینگ می‌شوند و تنها 2 فلر در منطقه پارس‌جنوبی بدسوزی دارد که با انتقال بخار به این واحدها تا امشب تمامی صنایع به حالت عادی تولید بازمی‌گردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اعلام اینکه غلظت آلایندگی به‌شدت کاهش یافته است، افزود: پتروشیمی مبین تأمین‌کننده آب، برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن و هوای فشرده و تصفیه‌کننده پساب‌های صنعتی مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی در مدار کامل تولید قرار گرفته است.

دلشب با اشاره به تشکیل کارگروه مخاطرات زیست‌محیطی در فرمانداری عسلویه افزود: در این کارگروه  که مسئولان منطقه پارس جنوبی و شهرستان عسلویه شرکت داشتند بر تأمین تجهیزات مورد نیاز پیشگیری از حوادث و جلوگیری از آلودگی در زمان بروز حوادث احتمالی در واحدهای صنعتی تأکید شد.

وی با تأکید بر به‌کارگیری پیمانکاران متخصص برای جلوگیری از آلایندگی هوا بیان کرد: وزارت نفت موظف است ضمن تأمین امکانات و تجهیزات لازم برای جلوگیری از آلایندگی منطقه پارس‌جنوبی و شهرستان عسلویه از پیمانکاران متخصص برای پیشگیری از این‌گونه حوادث استفاده کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به گستردگی خطوط لوله و تأسیسات نفتی در استان بوشهر تأمین امکانات مناسب برای مدیریت بحران با همکاری مدیریت ارشد استان ضروری است.

دلشب از بررسی تحلیلی حادثه آلایندگی منطقه پارس جنوبی خبرداد و گفت: کارشناسان فنی بخش پایش برای بررسی تحلیلی آلودگی‌های محیط زیستی ناشی از این حادثه در عسلویه حضور دارند.