ساخت زائر سرای 11 هکتاری استان بوشهر در مرز شلمچه

حجت الاسلام محمدیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر امسال در ایام سوگواری محرم برنامه های ویژه در استان بوشهر با عوان بصیرت عاشورایی و با هدف روشنگری و بصیرت افزایی اجرا خواهد کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار کرد: به دلیل اینکه دشمنان اسلام سعی دارند در ایام محرم از این فضاهای معنوی و پر رفت و آمد در جهت امیال شیطانی خود بهره ببرند، ما نیز باید برنامه های بصیرتی را افزایش دهیم و نقشه های دشمن از قبیل قمه زنی که سعی دارند مذهب شیعه را وارونه جلوه دهند خنثی کرده و به پوچی تبدیل کنیم.

محمدیان افزود: اسلام انگلیسی مدتی است که با سرمایه های ادولت انگلیس به وجود آمده و در حال رواج است و ما وظیفه داریم از گسترش آن جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: بر اثر تبلیغات سوء این شبکه های انگلیسی برخی جوانان به دلیل شوق و اشتیاق بسیار زیاد به امام حسین(ع) سعی می کنند ارادت و عشق خود را با قمه زدن نشان دهند که این کار منافی با اسلام و خواسته دشمن است.

این مقام مسئول بیان کرد: در مرز شلمچه 11 هکتار زمین برای خدمات رسانی رایگان به زائران حسینی در ایام مختلف به مدیریت استان بوشهر خریداری شده است که امسال در مراسم اربعین 2 هکتار آن مورد استفاده عموم قرار خواهد گرفت.

 

وی عنوان کرد: این موکب به نام زائرحسین ریزی از استان بوشهر نام گذاری شده و در حال ساخت می باشد و به دلیل حجم بالای مراسم اربعین مدیریت زائر سرا به عهده استان بوشهر و خدمات پشتیبانی به عهده استان فارس گذاشته شده است.

محمدیان تصریح کرد: خیرینی که می خواهند در ساخت زائر سرا مشارکت و خدمات در مراسم اربعین یه زائرین ارائه کنند می توانند به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر مراجعه و خدمات خود را ارائه دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ابراز کرد: این زائر سرا با ظرفیت بیش از 2 هزار نفر و در شرایط ویژه مانند اربعین حسینی بیش از 4 هزار نفر را خدمات رسانی خواهد داد.

آگاه سازی جوانان در مراسم عاشورا

سید مهدی حسینی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: برنامه های محرم و صفر امسال با عنوان بصیرت عاشورایی برگزار خواهد شد که یکی از حساس ترین آن آگاه سازی جوانان در خصوص عاشورا بویژه در حوزه سیاسی است.

معاون فرهنگی اوقاف اظهار کرد: اعزام مبلغ به مساجد و امامزاده ها، برگزاری مراسم لبیک یا حسین، برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی، برنامه ای برای نوجوانان با عنوان "اهلا من العسل"،  برنامه ویژه تاسوعا و عاشوراف برگزاری نماز ظهر عاشورا، تجمع عزاداران در بقاع متبرکه، ویژه برنامه رهروان زینبی و برگزاری خیمه های معرفت از مهمترین برنامه های شاخص ایام محرم این اداره کل است.

وی افزود: در ایام صفر نیز برنامه هایی مانند همایش نهضت بیداری با خطبه های علوی، برگزاری مراسم اربعین و برپایی موکب هایی برای استقبال از زائرین در مسیرهای تردد زائرین خواهیم داشت.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: تجمع لبیک یا رسول الله به مناسبت شهادت رسول اکرم و برنامه ریزی برای پیاده روی به مناسبت شهادت امام رضا از شهر برازجان تا امامزاده ابراهیم از دیگر برنامه هایی است که این اداره در دست اجرا دارد.