صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی ۸۸ درصد افزایش یافت

مهدی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نقش بسیار مهمی در تولید انرژی در کشور، ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارد و تلاش ویژه‌ای صورت گرفته تا شاهد توسعه بخش‌های مختلف در این منطقه در راستای افزایش تولید، اشتغال، درآمدزایی و صادرات باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت‌ها برای تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در منطقه ویژه پارس استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به افزایش تولید در این منطقه اشاره کرد و افزود: با افزایش تولید، علاوه بر تامین نیاز داخل کشور، بخشی از محصولات تولیدی نیز به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی بیان کرد: بیش از ۱۸.۴ میلیون تن انواع محصولات با ارزش بیش از هشت میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار طی شش ماه نخست امسال از منطقه ویژه پارس صادر شده است که دارای افزایش ۵۵ درصدی وزن و افزایش ۳۱ درصدی ارزش دلاری است.

یوسفی اضافه کرد: طی این مدت بیش از ۹.۳ میلیون تن میعانات گازی به ارزش سه میلیارد و ۸۰۷ میلیون دلار نیز به خارج از کشور صادر شده است که از نظر وزن ۸۸ درصد و از نظر ارزش ۵۶ درصد افزایش را داشته است.

وی ادامه داد: طی شش ماه نخست امسال ۹ میلیون تن کالای غیرنفتی نیز از پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شده است که بیانگر افزایش ۳۱ درصدی صادرات این نوع محصولات است.