برنامه‌های اجرایی مجتمع گاز پارس جنوبی بررسی شد

دبیر تعالی سازمانی و مدیریت استراتژیک مجتمع گاز پارس جنوبی در این جلسه بررسی اهداف تدوین شده در این مجتمع گازی اظهار داشت: از ویژگی‌های یک سازمان متعالی داشتن هدف و برنامه برای تحقق چشم انداز  حوزه کاری است.

محمد رضا مصلائی خاطرنشان کرد: رویکرد هدف و برنامه محور بودن از شاخصه‌های مهم برای اداره کردن هر چه بهتر یک بنگاه اقتصادی است و رویکرد مدیریت استراتژیک یکی از رویکردهای روزآمد در این حوزه دانست.

وی با اشاره به مهمترین اهداف برگزاری این جلسه عنوان کرد: مهمترین اهداف برگزاری این جلسه، بررسی میزان دست‌یابی به اهداف و نیز شناسایی الزامات برای تحقق کامل اهداف تعیین شده برای شاخص‌ها است.

مصلایی گفت، در این جلسه تصمیمات لازم برای تحقق هر چه بهتر اهداف از سوی مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی اتخاذ و اعلام شد.

دبیر تعالی سازمانی و مدیریت استراتژیک مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: در این جلسه اهداف و برنامه‌های اجرایی شاخص‌های استراتژیک حوزه منابع انسانی، تولید، مدیریت دارای های فیزیکی، HSE، مدیریت بازرگانی، مدیریت برنامه ریزی و توسعه، پیمان ها بررسی شد.

برگزاری کارگاه قصه‌نویسی و تصویرسازی با موضوع سرطان در بوشهر

کارگاه قصه‌نویسی و تصویرسازی با موضوع سرطان برای آشنایی هنرمندان شهرستان بوشهر با عوامل زمینه‌ساز و راه‌های درمان این بیماری در حوزه هنری بوشهر برگزار شد.

دبیر همایش سرطان دراین‌ باره اظهار داشت: برای آشنایی هر چه بیشتر هنرمندان با موضوعات مربوط به حوزه سرطان، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کارگاهی را با محتوای پیشگیری و درمان انواع سرطان در حوزه هنری بوشهر برگزار کرد.

مهدی صدرایی افزود: دبیرخانه مسابقه قصه‌نویسی و تصویرسازی برای آنکه هنرمندان بتوانند آثار محتوایی غنی‌تری را تولید کنند از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تقاضای برگزاری دوره‌ای با محتوای آموزشی در حوزه سرطان کرد که با موافقت دانشگاه علوم پزشکی و استقبال حوزه هنری روبرو شد.

وی تصریح کرد: مسابقه قصه‌نویسی و تصویرسازی باهدف افزایش سطح آگاهی عمومی با استفاده از قالب قصه و تصویر در دهم دی‌ماه برگزار می‌شود.

توزیع مرحله 81 سبد غذایی بنیاد علوی در شهرستان دیّر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از مرحله هشتاد و یکم توزیع سبدهای غذایی هدایای رهبر معظم انقلاب توسط بنیاد علوی در شهرستان دیّر خبر داد.

 عادل مقدس در حاشیه توزیع سبدهای غذایی اهدایی بنیاد علوی در شهرستان دیّر اظهار داشت: سبدهای غذایی مربوط به هدایای رهبر معظم انقلاب در طرح سلامت همه ماهه با همکاری بنیاد علوی در شهرستان دیّر توزیع می‌شود.

وی بابیان اینکه این سبد غذایی به مادران باردار و شیرده دارای سو تغذیه و نیازمند اهدا می‌شود اظهار داشت: همکاران ما در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، زنان واجد شرایط را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی می‌کنند که متعاقباً شبکه بهداشت و درمان نیز لیست افراد واجد شرایط را به بنیاد علوی برای دریافت سهمیه ارسال می‌کند.

بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از بیمارستان بقیه‌الله اعظم (عج) دیلم

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر از بخش‌های توسعه‌یافته بیمارستان بقیه‌الله اعظم (عج) و کلینیک تخصصی دیلم بازدید و از نزدیک روند خدمت‌رسانی به مردم را موردبررسی قرارداد.

در این بازدید علیرضا رئیسی با حضور در بیمارستان بقیه‌الله اعظم (عج) دیلم از بخش‌های ccu، icu، نوزادان، اطفال، اتاق ایزوله، داخلی زنان و مردان، ارتوپدی جراحی زنان و مردان این بیمارستان بازدید کرد.

وی در این سفر از کلینیک تخصصی و تازه تأسیس دیلم نیز بازدید و بر رفع مشکلات آن تأکید کرد.

عوامل سکته مغزی در بوشهر بررسی شد

متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سکته مغزی آسیب عصبی حاد ناشی از اختلال خون‌رسانی به قسمتی از بافت مغز است که به سبب انسداد رگ مغزی به‌وسیله یک لخته خونی و یا پارگی یکی از عروق تغذیه‌کننده آن قسمت، از بافت مغز ایجاد می‌شود.

رضا نعمتی افزود: اگر خون‌رسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال شده و متوقف شود این قسمت از مغز دیگر نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد و این وضعیت را اصطلاحاً سکته مغزی می‌نامند.

متخصص نورولوژی بابیان اینکه سکته مغزی می‌تواند به عللی مانند بسته شدن یا پاره شدن یکی از رگ‌های خون رسان مغز ایجاد شود، تصریح کرد: اگر بیماری که مبتلابه سکته مغزی شده است در مدت‌زمان طلایی و زیر سه ساعت به مراکز درمانی منتقل شود می‌توان بسیاری از عوارض این بیماری را کاهش داد.

مسئول برنامه سکته مغزی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر (برنامه 724) اظهار کرد: بروز ناگهانی ضعف و بی‌حسی در یک‌طرف بدن، تغییر ناگهانی دید در یک یا دو چشم یا دشوار شدن بلع غذا، بروز ناگهانی سردردهای شدید بدون علت، بروز مشکلات شدید همراه با سرگیجه هنگام راه رفتن و بروز مشکلات ناگهانی در صحبت کردن و شناخت دیگران از علایم و نشانه‌های سکته مغزی هستند.