امنیت شغلی کارگران باید افزایش یابد

محمدحسین مقیمی ظهر یکشنبه در نشست کمیسیون کارگری در عسلویه اظهار داشت: پارس جنوبی به عنوان نماد اقتصاد و صنعت کشور شناخته می‌شود و نقش مهمی در تولید انرژی و درآمدزایی برای کشور دارد.

وی با اشاره به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای استفاده مناسب از منابع خدادادی، خاطرنشان کرد: حمایت از طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی یکی از اولویت‌های دولت است و با این حمایت‌ها شاهد توسعه سریع در این منطقه هستیم.

قائم مقاوم وزیر کشور از تامین امنیت شغلی کارگران به عنوان یک اولویت و برنامه مهم نام برد و اضافه کرد: باید همزمان با تلاشی که برای چرخیدن چرخ صنعت کشور داریم، تلاش ویژه‌ای نیز برای برقراری امنیت شغلی کارگران داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم کارگران در توسعه و پیشرفت پارس جنوبی، بیان کرد: پرداخت به‌موقع حقوق کارگران از موضوعاتی است که باید مورد توجه باشد تا کارگران نیز با همت و تلاش ویژه‌ای در عرصه فعالیت حاضر شوند.

مقیمی با اشاره به اینکه حقوق ۵۴ درصد کارگران پارس جنوبی به موقع پرداخت شده است، ادامه داد: ۲۹ درصد از کارگران پارس جنوبی دو ماه حقوقشان پرداخت نشده و ۱۶ درصد نیز حقوقشان یک ماه پرداخت نشده است.

وی با ارزشمند خواندن دیدگاه‌های استاندار بوشهر در مورد مسائل رفاهی و ارتباط نزدیک کارکنان و ساکنان منطقه، تصریح کرد: هر جایی که صنعت تعامل خود را مردم حفظ کرده است، شاهد موفقیت آن بوده‌ایم.

قائم مقام وزیر کشور افزود: اشتغال ۵۰ درصد نیروی بومی یکی از خواسته‌های مردم استان بوشهر است که باید آموزش‌های فنی لازم برای توانمندسازی نیروهای جویای کار این منطقه فراهم شود.