۷۰۰ فقره جهیزیه میان نوعروسان کمیته امداد در استان توزیع شد+ تصاویر

صبح امروز با همت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با کمک سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در فاز اول، 700 فقره جهیزیه توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بین مددجویان کمیته امداد استان بوشهر توزیع شد.

ارزش ریالی این جهیزیه‌ها 35 میلیارد ریال برآورد می‌شود که شامل 16 قلم اساسی لوازم منزل است.

در فاز دوم توزیع جهیزیه‌ها 300 فقره دیگر نیز به استان بوشهر اختصاص یافته است که از اوائل بهمن‌ماه امسال کار توزیع آن در استان بوشهر و در بین مددجویان کمیته امداد آغاز می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان بوشهر گفت: در راستای محرومیت‌زدایی در سطح استان بوشهر، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طرح سعادت را در استان بوشهر به مرحله اجرا درآورد.

سرهنگ سهراب انبارکی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در طرح سعادت که از امروز جهت رفع محرومیت از استان بوشهر توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرایی شده است 700 فقره هدیه ازدواج شامل 16 قلم کالای اساسی در استان بوشهر بین مددجویان کمیته امداد توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: این تعداد جهیزیه در فاز اول به استان بوشهر اختصاص یافت و در فاز دوم که از بهمن‌ماه امسال آغاز می‌شود 300 فقره جهیزیه دیگر نیز برای توزیع بین مددجویان کمیته امداد به استان داده می‌شود.

انبارکی ارزش تقریبی هرکدام از این 700 جهیزیه را بدون احتساب هزینه‌های حمل و نقل، انبارداری، تخلیه و توزیع 50 میلیون ریال اعلام کرد که برای 700 فقره در فاز اول توزیع جهیزیه، 35 میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان بوشهر ادامه داد: این اقلام همه تولید ساخت داخل کشور بوده است که می‌تواند در راستای تلاش برای حمایت از کالای ایرانی و پیاده شدن شعار امسال مقام معظم رهبری "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" ارزیابی شود.

انبارکی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های راهبردی سپاه از روز شکل‌گیری خدمت به مردم بوده که پس از دوران دفاع مقدس، با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری اقدامات گسترده‌ای برای محرومیت‌زدایی را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: تشکیل و اهتمام سازمان بسیج سازندگی سپاه نیز در این قالب بوده تا بتواند با شناسایی نقاط محروم هر استان، زمینه برخورداری مردم را از امکانات بیشتر مهیا کند.

انبارکی یادآور شد: یکی از هدایای مقام معظم رهبری به استان بوشهر در قالب طرح همای سعادت است که با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی 700 فقره جهیزیه با 16 قلم کالا به ارزش 35 میلیارد ریال در فاز اول و 300 فقره جهیزیه در فاز دوم با 15 میلیارد ریال در اختیار نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های گسترده سپاه برای رفع محرومیت از نقاط مختلف کشور از جمله استان بوشهر بیان کرد: امسال سه روستای بوالخیر در تنگستان، کبگان در دشتی و دهرود در دشتستان به عنوان دهستان‌های محروم انتخاب و 140 میلیارد ریال هزینه می‌شود.

نماینده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه:

امسال 12 هزار و 500 جهیزیه بین نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد توزیع می‌شود

نماینده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران با بیان اینکه تا اواسط بهمن 8 هزار جهیزیه بین نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد توزیع می‌شود، تصریح کرد: سهم استان بوشهر در مرحله نخست 700 جهیزیه است که در شهرها و  روستاهای این استان در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه این طرح در شش استان اجرایی شده است، گفت: طرح تامین جهیزیه نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در شش استان اجرایی شد و در مرحله  نخست هشت هزار جهیزیه توزیع می‌شود.

اکبری با بیان اینکه مرحله دوم تامین و توزیع جهیزیه نوعروسان تحت پوشش کمیته  امداد از بهمن ماه اجرایی می‌شود، گفت: در مجموع امسال 12 هزار و 500 جهیزیه بین نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد توزیع می‌شود که یک‌هزار  نوعروس آن در استان بوشهر قرار دارد.

وی با بیان اینکه جهیزیه همه نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر امسال تامین می‌شود، افزود: قرارگاه محرومیت‌زدایی در 14 برنامه طرح‌های محرومیت‌زدایی اجرا می‌کند که توزیع لوازم التحریر بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت از دیگر طرح‌ها است.