۲۰۰ هواپیما به ناوگان هوایی ایران افزوده می‌شود

 رحمت الله مه‌آبادی بعدازظهر امروز با بیان اینکه اصلاح فضایی کشور یکی از برنامه‌های مهم در حوزه صنعت هوانوردی ایران است اظهار داشت: اجرای این طرح با مشارکت مشاور بین‌المللی و خارجی یک ماه قبل آغاز شده که طی آن آسمان ایران به نقطه تعادل منطقه‌ای تبدیل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه 80 درصد پروازها در کشور از 8 فرودگاه بین‌المللی انجام می‌شود افزود: اجرای طرح‌های زیرساختی در فرودگاه‌های مختلف از توافق به قرارداد تبدیل شده و بر این اساس ناوگان هوایی کشور نوسازی می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با تاکید بر افزایش کیفیت خدمات پروازی در فرودگا‌های کشور خاطر نشان کرد: در فرودگاه بوشهر طرح ارتقا کیفیت و کمیت اجرایی می‌شود که برای تحقق این مهم اعتبارات لازم تخصیص می‌یابد.

 

مه‌آبادی با اشاره به نوسازی هواپیماهای کشور افزود: از هواپیماهای خریداری شده 2 فروند دیگر تا پایان امسال وارد کشور می‌شود و این در حالی است که در یک برنامه 10 ساله 200 فروند هواپیما پیشرفته به ناوگان هوایی کشور افزوده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه فرودگاه بوشهر متناسب با شان و منزلت مردم این استان نیست تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده فرودگاه جدید در بوشهر در حال طراحی است که با تصویب این طرح، فرودگاه در خارج از شهربوشهر با امکانات و تجهیزات پیشرفته ساخته می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی افزود: تا زمان اجرای طرح فرودگاه جدید در بوشهر امکانات و تجهیزات فرودگاه فعلی بوشهر افزایش می‌یابد که بر این اساس پارکینگ جدید فرودگاه بوشهر که امکان پارک همزمان سه فروند هواپیمای مسافری فراهم می‌کند در دهه فجر افتتاح می‌شود.