صادرات کالای غیر نفتی از استان بوشهر به ۱۲ میلیارد دلار افزایش یافت

سید حسین حسینی محمدی صبح امروز در نشست با مسئولان بخش تجارت و فعالان اقتصادی استان بوشهر از رشد اقتصادی در استان بوشهر خبرداد و اظهار داشت: افزایش تجارت تجاری و رونق اقتصادی در استان بوشهر نتیجه برجام بوده است.

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی در استان بوشهر افزایش یافته است تصریح کرد: رشد قابل توجه افزایش سرمایه‌گذاری طرح‌ها و واحدهای  صنعتی و معدنی استان می‌تواند گویای رونق اقتصادی وافزایش اشتغالزایی باشد‌.

حسینی‌محمدی با بیان اینکه درمدت 10 ماهه امسال تعداد 190 فقره جواز تاسیس صنعتی در استان بوشهر صادر شده است، افزود: این تعداد جواز تاسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری119 هزارمیلیارد ریال و اشتغال 5 هزار و 300 نفر صادرشده است.

وی از رشد سرمایه‌گذاری در واحد تولیدی خبر داد و  افزود: در 10 ماه امسال در بخش سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی و تولیدی در استان بوشهر 2500 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صدور 30 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در 10 ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: این تعداد پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 5 هزار و 367 میلیارد ریال به همراه اشتغال 448 نفر  صادر شده ‌که بر همین اساس در بخش سرمایه‌گذاری 2700 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد‌.

وی با بیان اینکه از طریق کارگروه ستاد تسهیل در زمینه رونق تولید تاکنون 258 بنگاه اقتصادی در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی به  بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند خاطر‌نشان کرد: از این تعداد تا کنون 109 فقره موفق به دریافت تسهیلات به مجموع 138 میلیارد تومان شده که در تثبیت اشتغال واحدهای تولیدی تاثیرگذار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افزایش صادرات غیر‌نفتی در استان بوشهر خبر داد و گفت: صادرات کالای غیر‌نفتی از استان بوشهر در 10 ماه امسال با 20 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 12 میلیارد دلار رسید.