اخطاریه سازمان هواشناسی استان بوشهر

سازمان هواشناسی استان بوشهر در اخطاریه‌ای با اشاره به ورود یک سامانه بارشی فعال از اواخر روز شنبه به استان، اعلام کرد:

1-فعالیت این سامانه بارشی از روز یکشنبه در سطح استان آغاز و به تناوب تا پایان هفته ادامه می‌یابد. با توجه به بارش مداوم و سنگین باران گاهی رگبار شدید باران همراه با وزش باد و رعد و برق و ریزش تگرگ در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، نسبت به آب‌گرفتگی معابر عمومی و خطر وقوع سیلاب در سطح استان هشدار داده می‌شود. توصیه می‌شود جهت جلوگیری از هر گونه خسارت تمهیدات لازم صورت گیرد.

2- به دلیل حجم سنگین بارش، همزمان در نقاط  بالا دست استان بوشهر (مانند فارس و کهکیلویه و بویراحمد)، نسبت به طغیان رودخانه فصلی استان هشدار داده  می‌شود. توصیه می‌شود طی این مدت از توقف در حاشیه رودخانه‌ها اکیدا خودداری گردد.

3- همچنین با توجه به بارش سنگین باران،  همزمان در استان‌های بوشهر و فارس و خطر وقوع سیلاب و ریزش کوه در مسیرهای مواصلاتی این دو استان، توصیه می‌شود از ترددهای غیر ضروری به‌ویژه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خودداری گردد.

4- همراه با افزایش ناپایداری‌های جوی  به سبب وزش باد شدید، خلیج‌فارس از اواخر روز یکشنبه تا روز جمعه به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود. بر این اساس نسبت به ترددهای دریایی هشدار داده می‌شود و توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی اکیداً اجتناب شود.