افزایش روزافزون ابتلای مقام‌های ارشد جمهوریخواه به ویروس کرونا

 طی روزهای آینده تست ویروس کرونای تعداد بیشتری از مقام های ارشد جمهوریخواه مثبت بوده است.

 این مساله حزب جمهوریخواه را در فاصله یک ماه باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری با چالش های جدی روبرو کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ملانیا همسرش به علت ابتلا به ویروس کرونا در یک بیمارستان نظامی در نزدیکی واشنگتن بستری شده‌اند.

هوپ هیکس دستیار و مشاور ارشد ترامپ نیز که به همراه وی به ایالت های مختلف سفر کرده بود، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

 کیلیان کانوی دستیار ویژه سابق ترامپ نیز که در نشست اخیر کاخ سفید برای معرفی جانشین روث بادر گیسنبرگ قاضی ارشد فقید دیوان عالی شرکت کرده بود، به این ویروس مرگبار مبتلا شده است.

بیل استپین مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ نیز پس از سفر اخیر همراه با رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در مناظره انتخاباتی، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

رونا رومنی مک دانیل رئیس کمیته ملی حزب جمهوریخواه نیز به کرونا مبتلا شده است. کریس کریستی فرماندار سابق نیوجرسی نیز که به همراه هیکس به ترامپ برای شرکت در مناظره کمک می کرد، کرونایی شده است.

تست ویروس کرونای مایک لی سناتور ایالت یوتا و تام تیلیس سناتور کارولینای شمالی مثبت اعلام شده است.

این دو سناتور که عضو کمیته قضایی مجلس سنا هستند چند روز پس از شرکت در یک نشست در کاخ سفید همراه با قاضی ایمی بارت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

برخی از افراد شرکت کننده در این نشست از ماسک استفاده نکرده و فاصله اجتماعی را رعایت نکرده بودند.

مایک لی گفته است که روز پنجشنبه تست کرونا داده و حداقل به مدت 10 روز باید در قرنطینه خانگی باشد. وی تاکید کرده است که به زودی پس از بهبودی برای شرکت در نشست های استماع بارت و رای گیری درباره وی به سر کار بازخواهد گشت.

تیلیس هم روز جمعه از مثبت بودن تست کرونای خود خبر داده و گفته است که به مدت 10 روز به قرنطینه می رود.

ران جانسون دیگر سناتور جمهوریخواه نیز روز جمعه از مثبت شدن تست کرونایش خبر داده است.

استپین 42 ساله جوان ترین عضو حزب جمهوریخواه است که به این ویروس مبتلا شده است. ترامپ نیز با 74 سال سن مسن ترین فرد به شمار می رود. ترامپ و کریستی اضافه وزن زیادی دارند و این مساله آنها را در معرض خطر بیشتری قرار داده است.