اعلام وضعیت قرمز کرونا در پاریس

 مقام‌های فرانسوی در مواجهه با شدت گرفتن شیوع ویروس   کرونا  در پایتخت و ناحیه «ایل-دو-فرانس»، در این مناطق وضعیت قرمز اعلام کردند و درصدد اعمال محدودیت‌های تازه هستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نخست‌وزیر فرانسه پاریس را در بالاترین وضعیت هشدار در قبال شیوع ویروس کرونا قرار داد و از روز سه شنبه (فردا) محدودیت‌های بیشتری در پایتخت اعمال خواهد شد.

پاریس تنها منطقه‌ای از فرانسه نیست که مقام‌های این کشور وضعیت قرمز اعلام کردند و و این وضعیت در ناحیه «ایل-دو-فرانس» در شمال فرانسه هم اعلام شد.

طبق گزارش آناتولی، پایتخت فرانسه تازه‌ترین شهر بزرگ در این کشور است که در آن وضعیت قرمز اعلام شد. وزارت بهداشت فرانسه طی هفته گذشته تا کنون در سه منطقه از کشور وضعیت قرمز اعلام کرده است.

دفتر «جین کاستکس» نخست‌وزیر فرانسه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، روز سه شنبه (فردا) محدودیت‌های تازه‌ای به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع می‌شود.

قرار است «اولیویر وران» وزیر بهداشت فرانسه قرار است ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز دوشنبه (به وقت محلی) در یک کنفرانس خبری محدودیت‌های تازه کرونایی را اعلام کند.

طبق اعلام این وزارتخانه، با افزایش ۱۲۵۶۵ مورد جدید ابتلا در فرانسه در روز یکشنبه (دیروز) شمار مبتلایان در این کشور به ۶۱۹۱۹۰ مورد افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فرانسه همچنین خبر داد، روز یکشنبه ۳۲ مورد جدید فوت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا ثبت شد و تعداد قربانیان به ۳۲۲۳۰ فوتی رسیده است.

تعداد موارد بستری مبتلایان به کرونا در فرانسه ۴۲۶۴ نفر شده است که تعداد ۸۹۳ نفر از مبتلایان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.