نظر آمریکایی‌ها درباره مریض شدن ترامپ چیست؟

 نظرسنجی انجام شده از سوی شبکه تلویزیونی ‌ای‌بی‌سی نیوز و موسسه ایپسوس نشان می‌دهد، ۷۲ درصد از شهروندان آمریکایی بر این باورند دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، خطر مرتبط با ابتلا به ویروس کرونا را به اندازه کافی جدی نگرفته است.

این در حالی است که ۷۲ درصد از آمریکایی همچنین بر این باورند که ترامپ اقدامات احتیاطی را در ارتباط با این موضوع در پیش نگرفته است. اکثر آمریکایی‌ها بر این باورند سهل‌انگاری ترامپ دلیل ابتلایش به کروناست.

رئیس جمهوری آمریکا به دنبال ابتلا به کووید-۱۹ جمعه شب به وقت محلی به یک بیمارستان نظامی منتقل شد.

«سین کانلی»، مسئول تیم پزشکی ترامپ، شنبه در کنفرانسی خبری گفت که وی رو به بهبودی است، اما یک منبع آگاه به رسانه‌ها گفت که علائم حیاتی ترامپ پس از ابتلا به کرونا، در ۲۴ ساعت گذشته «بسیار نگران‌کننده» بوده و او هنوز در مسیر روشنی برای بهبودی قرار ندارد.

از سوی دیگر بر اساس نظرسنجی رویترز و ایپسوس که پس از مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای ترامپ انجام شد، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، با اختلاف ۱۰ درصدی از رقیب خود پیشتاز است. طبق این نظرسنجی، ۵۱ درصد پاسخ‌دهندگان پس از ابتلای ترامپ به کرونا، از بایدن حمایت می‌کنند و میزان حمایت از ترامپ ۴۱ درصد است. ۴ درصد از شرکت‌کنندگان از نامزد احزاب مستقل حمایت می‌کنند و ۴ درصد نیز هنوز تصمیمی نگرفته‌اند.