دونالد ترامپ که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا ۴ روز را در بیمارستان نظامی مریلند گذرانده بود، بلافاصله با رسیدن به کاخ سفید ماسک خود را برداشت؛ اقدامی که واکنش‌های زیادی از جمله از سوی رقیب دموکراتش را به همراه داشت.

جو بایدن، که همواره برای ماسک زدن از سوی رئیس جمهور آمریکا مورد تمسخر قرار می‌گیرد، با قرار دادن ویدئویی از برداشتن ماسک ترامپ، از او خواست که از ماسک استفاده کند. نامزد دموکرات‌ها در این پیام نوشت: ماسک زدن اهمیت دارد و باعث نجات جان انسان‌ها می‌شود.

دونالد ترامپ که مطلقا سر سازگاری با پذیرش حقیقتی که بیش از ۷ میلیون آمریکایی را گرفتار و اسفناک‌تر از آن ورای ۲۰۰ هزار نفر را راهی بیمارستان کرده، ندارد، حتی پس از ابتلا به کرونا در جهت بی اهمیت جلوه دادن این بیماری تلاش می‌کند. او به محض ورود به کاخ سفید برای گرفتن عکس ماسک خود را برداشت.

ترامپ در جریان اولین مناظره انتخاباتی خود با تمسخر نحوه ماسک‌زنی رقیب دموکرات خود و در دفاع از نحوه مدیریت دولتش در بحران کرونا گفت: «بایدن می‌خواهد کل کشور را تعطیل کند، ما در مقطعی مجبور شدیم و این کار را کردیم، اما الان وضع فرق دارد. برخی‌ها تمایل دارند تا کشور تا قبل از انتخابات بسته بماند. من هیچ مشکلی با ماسک ندارم و به فاصله‌گذاری فیزیکی معتقدم، ولی ببینید بایدن همیشه ماسک می‌زند، بزرگترین ماسک‌هایی را که تا حالا دیده‌ام، بایدن می‌زند.» 

حجم ویدیو: 76.19K | مدت زمان ویدیو: 00:00:03