ترامپ نگران آلوده کردن اطرافیانش به کرونا نیست

 نزدیک به دو سوم آمریکایی‌ها می‌گویند دونالد ترامپ درباره انتقال ویروس کرونا به اطرافیانش بی مسئولیت عمل کرده است.

نظرسنجی جدید شبکه سی ان ان نشان داد ۶۳ درصد از بزرگسالان آمریکایی معتقدند ترامپ پس از ابتلا به ویروس کرونا در کنترل خطر انتقال این بیماری به اطرافیانش، غیر مسئولانه عمل کرد. هر چند سی و سه درصد اقدامات او را مسئولانه توصیف کرده و ۴ درصد در این باره نظری نداشتند.

این دیدگاه که ترامپ در خصوص ابتلای اطرافیانش به ویروس کرونا بی احتیاطی کرده است، در میان بسیاری از گروه‌های رای دهنده آمریکایی که ترامپ در روز انتخابات به حمایت آن‌ها نیاز دارد، بسط یافته است.

۷۲ درصد از زنان، ۶۶ درصد از افراد ۶۵ ساله و بالاتر، ۶۶ درصد از افراد مستقل و ۶۵ درصد از سفیدپوستان با تحصیلات آکادمیک به بی مبالاتی ترامپ در آلوده کردن اطرافیانش به ویروس کرونا اعتقاد دارند. تنها گروه‌هایی که اکثریت آن‌ها گفتند رئیس جمهور با مسئولیت پذیری عمل می‌کند طرفداران ترامپ با ۷۹ درصد و جمهوری خواهان با ۷۶ درصد بودند.

اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی، ۶۹ درصد، اعتقاد اندکی به بیانیه‌های کاخ سفید درباره وضع سلامتی ترامپ دارند. تنها ۱۲ درصد کاخ سفید را منبع موثقی برای رصد اخبار سلامتی رئیس جمهور آمریکا دانستند. جمهوری خواهان و طرفداران ترامپ از جمله تنها گروه‌هایی بودند که اکثریت آن‌ها به ترتیب با ۶۵ و ۶۶ درصد به آنچه از کاخ سفید درباره وضع سلامتی ترامپ شنیده اند، اعتماد دارند.

بیشتر پاسخ دهندگان - ۶۳ درصد - اظهار داشتند که تصور نمی‌کنند ابتلای ترامپ به کرونا بر نحوه کنترل این بیماری تأثیر بگذارد. ۷۰ درصد دموکرات ها، ۵۹ درصد از گروه‌های مستقل‌ها و ۶۲ درصد جمهوری خواهان موافق این نظر بود. نارضایتی از عملکرد ترامپ در مواجهه با بحران شیوع کرونا به بالاترین میزان خود یعنی ۶۰ درصد در میان آمریکایی‌ها رسیده است. تنها ۳۷ درصد عملکرد او دراین زمینه را قابل قبول ارزیابی می‌کنند.

جالب توجه اینکه ترامپ به محض ورود به کاخ سفید پس از ترخیص از بیمارستان، ماسک خود را برداشت.

نظرسنجی سی ان ان از اول تا چهارم اکتبر با مشارکت هزار و ۲۰۶ آمریکایی برگزار شد.