تلاش پسر ترامپ برای تعویق دادگاه رسیدگی به تخلفات مالیاتی پدرش

 اریک ترامپ، پسر رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه از پرونده تحقیقاتی درباره برآورد ارزش دارایی دونالد ترامپ برای تعیین مالیات بر دارایی‌ها کنار گذاشته شد.

اریک ترامپ ابتدا با استناد به برنامه شلوغ رقابتهای انتخاباتی سعی در به تعویق انداختن ارائه اسناد ارزش دارایی‌های پدرش تا بعد از روز انتخابات داشت، اما «آرتور انگورون» قاضی دادگاه عالی نیویورک به او هشدار داد صلاحیت به عقب انداختن تاریخ دادگاه را ندارد.

دارایی‌های مورد بحث ترامپ شامل حداقل چهار ملک است. دفتر دادستان کل نیویورک تحقیقات خود را در این زمینه از ماه مارس گذشته (اسفند) آغاز کرده، زمانی که مایکل کوهن، وکیل سابق رئیس جمهور آمریکا، در شهادت خود در کنگره ادعا کرد رئیس سابقش به طور منظم بر ارزش دارایی‌های خود می‌افزوده است.

دادستان کل از اریک ترامپ علاوه بر استشهاد، خواستار ارائه اسناد مربوط به ارزش دارایی‌های ترامپ نیز شده است. این اسناد و استشهاد یک هفته پس از انتشار تحقیقات روزنامه نیویورک تایمز درباره تخلف مالیاتی رئیس جمهور جمع‌آوری شد. سوابق منتشر شده در این روزنامه حاکی از آن است که رئیس جمهور آمریکا با پرداخت نکردن مالیات، سعی داشته ضرر‌های مالی خود را ۱۰ الی ۱۵ سال پیش از رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا جبران کند. او در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تنها ۷۵۰ دلار مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کرده است.

 ترامپ در مناظره هفته گذشته خود با جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، ضمن رد ادعا‌های نیویورک تایمز، اظهار کرد که میلیون‌ها دلار مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کرده است. این امر سبب شد بایدن بار‌ها و بار‌ها از او بخواهد اظهارنامه مالیاتی خود را آشکار کند و رئیس جمهور آمریکا پاسخ داد که به محض اتمام کار، این کار را می‌کند.

دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور آمریکا در طول دهه‌های گذشته است که سنت شکنی کرده و اظهارنامه مالیاتی خود را بعد از پیروزی در انتخابات ۲۰۱۶ منتشر نکرده است. او دلیل عدم انتشار اسناد را یک حسابرسی در حال انجام عنوان کرد، اما اداره مالیات آمریکا اعلام کرده است که تحقیقات مانع از انتشار اطلاعات مالیاتی افراد نمی‌شود.