فائوچی: هر لحظه باید منتظر وخامت حال ترامپ بود

 مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکا نسبت به وخامت حال رئیس جمهور این کشور در آینده نزدیک هشدار داد.

آنتونی فائوچی اعلام کرد پزشکان باید در مورد احتمال تغییر وضعیت رئیس جمهور پس از ترک مرکز پزشکی ملی نظامی والتر رید، آماده باشند. رئیس مرکز آلرژی و کنترل بیماری‌های عفونی آمریکا گفت: هر چند بعید است که حال رئیس جمهور رو به وخامت بگذارد، این احتمال دور از ذهن نیست و باید برای آن آماده بود.

این پزشک آمریکایی یادآور شد اگرچه حال رئیس جمهور فعلا مساعد است، اما نگاهی به روند بالینی بیماران نشان می‌دهد که گاهی با گذشت چند روز از بیماری شرایط برعکس می‌شود. این به معنای بدتر شدن شرایط و وخامت حال اوست.

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا پیشتر نیز گفت می‌شد جلوی شیوع کرونا در کاخ سفید را گرفت. فائوچی که یکی از طرفداران دیرینه زدن ماسک برای پیشگیری از شیوع ویروس کروناست اعلام کرد: می‌شد مانع از شیوع کووید-۱۹ در کاخ سفید شد.

او افزود: شاهد شیوع گسترده ویروس در ایالت‌های مختلف هستیم. علت افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا ناتوانی در تعطیلی کامل کشور است.

رئیس جمهور آمریکا که به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده، تنها ۴ روز پس از بستری بودن در بیمارستان والتر رید به کاخ سفید بازگشت و فعالیت‌های خود را از سر گرفته است.