تلاش‌های بین‌المللی شکست بخورد علیه اشغالگران دست به کار می‌شویم

«جمیل علیان» مسئول پرونده اسرا و شهدا و یکی از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی در گفت‌و‌گو با وبگاه «قدس» در ارتباط با اعتصاب «ماهر الاخرس» اسیر فلسطینی به رژیم صهیونیستی هشدار داد.

رژیم صهیونیستی در تاریخ ۲۷ جولای گذشته ماهر الاخرس را بدون محاکمه دستگیر کرد که این مسئله باعث شد او دست به اعتصاب غذا بزند. خبرگزاری «آناتولی» در این خصوص نوشت که الاخرس بیش از هفتاد روز است، اعتصاب غذا کرده است.

جمیل علیان به قدس خبر داد که ارتباطاتی با مصر، «نیکولای ملادینف» نماینده سازمان ملل متحد و برخی سازمان‌های حقوق بشری در خصوص اعتصاب ماهر الاخرس صورت گرفته است.

علیان در ادامه گفت: «در حال حاضر، در ارتباط با این مسئله به تلاش‌های بین‌المللی برای آزادی اسیر الاخرس تکیه شده است. ما در انتظار نتایج میانجیگری‌ها هستیم؛ اما شکست این تلاش‌ها به معنی دست به کار شدن مقاومت فلسطین است. به هر اتفاق بدی که برای اسیر الاخرس رخ دهد، واکنش نشان خواهیم داد».

این مقام جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین تأکید کرد: «مقاومت در قبال هر وارد شدن هر گونه خدشه به زندگی الاخرس ساکت نخواهد نشست. پیام "زیاد النخاله" دبیر کل [جهاد] در این خصوص واضح بود».

علیان در ارتباط با پرونده تبادل اسرا گفت میان جنبش حماس، جهاد  و گردان‌های «عزالدین القسام» (شاخه نظامی حماس) هماهنگی کاملی وجود دارد.

او افزود که حماس به خوبی و به‌طور مثبت در این خصوص اقدام کرده است. و وعده داده است که به دور از وابستگی‌های حزبی، گروهی با مسئله اسرا برخورد داشته باشد.

علیان همچنین تأکید کرد که طرف متهم به سنگ‌اندازی در روند تبادل اسرا، اشغالگران اسرائیلی و به طور مشخص شخص «بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر این رژیم است.