حضور ترامپ در اتاق کارش علی‌رغم ابتلا به ویروس کرونا

«لری کودلاو» مشاور اقتصادی « دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت، او علی‌رغم ابتلا به ویروس کرونا در اتاق کارش در کاخ سفید حضور یافته است.

کودلاو در مصاحبه با «سی‌اِن‌بی‌سی» گفت: «رئیس جمهور با توجه به ابتلایش به کووید-۱۹، در واقع دیروز با اتخاذ اقدامات پیشگیرانه بیشتری در اتاق بیضی حاضر شد».

مشاور ترامپ افزود: «حال او بسیار رو به بهبودی است. او بسیار قوی‌تر شده است با این حال فعالیت اندکی انجام داد».

او در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ هنگام حضور در اتاق کارش ماسک زده بود پاسخ داد: «نمی‌توانم به طور دقیق پاسخ دهم». 

کودلاو در حالی این سخنان را مطرح کرد که روز گذشته «بن ویلیامسون» سخنگوی کاخ سفید گفته بود: «در حالی که رئیس جمهور قصد داشت روز گذشته در اتاق بیضی حاضر شود، این کار را نکرد و در اقامتگاه خود باقی ماند و از آنجا به کارها رسیدگی کرد».

ترامپ در حالی با ورود به دفترش در کاخ سفید سلامت کارکنان آن را به خطر انداخته است که امروز (چهارشنبه) «استفن میلر» مشاور ارشد کاخ سفید از مثبت شدن نتیجه آزمایش ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد.

پیش از این، «کایلی مک‌اینانی» سخنگوی کاخ سفید، «جینا ماکارون» مشاور نظامی رئیس‌جمهور آمریکا، «چاد گیلمارتین» دستیار سخنگوی کاخ سفید، «کارولین لیویت» دیگر دستیار سخنگوی کاخ سفید و «هوپ هیکس» مشاور رئیس‌جمهور آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.

توییت دیروز رئیس‌جمهور آمریکا درباره کرونا و مقایسه آن با آنفلونزا یکبار دیگر شبکه اجتماعی «فیسبوک» را مجبور کرد از برچسب «حاوی اطلاعات غلط و گمراه‌کننده» برای آن استفاده کند.

همچنین «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است اگر ابتلای او به ویروس کرونا تا روز مناظره بعدی بهبود پیدا نکرده باشد در آن شرکت نخواهد کرد.