پامپئو: هند، استرالیا و ژاپن به ما برای مقابله با چین نیاز دارند

 وزیر خارجه آمریکا بعد از سفر اخیر به توکیو و رایزنی‌های ضد چینی خود در نشست چهار جانبه با همتایان ژاپنی، هندی و استرالیایی، این بار در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی مواضع واشنگتن ضد پکن را تکرار کرد.

مایک پامپئو در مصاحبه با فاکس نیوز با اشاره به درگیری‌ها و تنش‌های اخیر مرزی بین هند و چین، بر نیاز دهلی نو به واشنگتن تاکید و اتهام‌زنی‌هایش علیه چین را تکرار کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه و بی‌ان‌ان بلومبرگ، وزیر خارجه آمریکا به این شبکه گفت: «هندی‌ها دارند ۶۰۰۰۰ نظامی چینی را در مرز شمالی‌شان مشاهده می‌کنند».

به گفته این مقام ارشد آمریکایی، هر سه کشور هند، استرالیا و ژاپن در معرض تهدیدات «حزب کمونیست چین» قرار دارند.

پامپئو در این مصاحبه بار دیگر اتهام‌زنی‌های آمریکایی‌ها علیه چین درباره شیوع ویروس  کرونا  در جهان و همچنین تلاش پکن برای جاسوسی و انجام فعالیت‌های مخرب در جهان از طریق پروژه‌های زیرساختی ارتباطاتی (شرکت‌های هوآوی) را تکرار کرد؛ اتهام‌هایی که پکن بارها آنها را رد کرده است.

او گفت: «رئیس‌جمهور دونالد ترامپ  تعهدش را برای جدی گرفتن تهدید حزب کمونیست چین اعلام کرده است و ما دیگر اجازه نمی‌دهیم بدون هزینه درصدد اعمال مواضع و نقطه نظرشان برای آینده غرب برآیند».

وزیر خارجه دولت ترامپ درباره روابط آمریکا با هند، ژاپن و استرالیا و نشست چهار جانبه اخیرش در توکیو تصریح کرد: «آنها (دولت هند) قطعا به این نیاز دارند که ایالات متحده در این مبارزه متحد و شریکشان باشد».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: «جهان بیدار شده است و اوضاع شروع به عوض شدن کرده است و اکنون ایالات متحده آمریکا تحت رهبری رئیس‌جمهور ترامپ ائتلافی را ایجاد کرده که علیه این تهدید (چین) فشار وارد خواهد کرد».

بنا بر گزارش‌ها، قرار است پامپئو به زودی به همراه «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا برای دیدار با همتایانشان در هند به دهلی نو سفر کنند.

همچنین وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، «استفان بیگان» قائم مقام وزارت خارجه این کشور طی هفته آینده به هند می‌رود تا مقدمات سفر وزرای خارجه و دفاع هند به دهلی نو را فراهم کند.