کمیسر اروپایی به کرونا مبتلا شد

 "ماریا گابریل"، کمیسر اتحادیه اروپا در امور تحقیقات و نوآوری تست کرونا یش مثبت اعلام شد. 

 این کمیسر اروپایی اهل بلغارستان روز شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد : بعد از اولین تست منفی کرونا که روز دوشنبه انجام شد تست دوم من مثبت شده است.

گابریل از روز دوشنبه و بعد از اینکه در تیم او یک مورد ابتلا به کرونا کشف شد در قرنطینه قرار گرفته بود.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم روز دوشنبه و بعد از اینکه مشخص شد با یک فرد کرونا مثبت ارتباط نزدیک داشته است در قرنطینه قرار گرفت. دو تست کرونای فون در لاین منفی اعلام شده و وی بعد از یک هفته از قرنطینه خارج شد.

  گابریل  نخستین مقام عالی رتبه اتحادیه اروپا است که به کرونا مبتلا شده است. وی گفته است: من از روز دوشنبه به قرنطینه رفتم و همچنان در خانه مانده ام. من قوانین تعیین شده را اجرا می‌کنم که به سالم و ایمن نگه داشتن افراد اشاره دارند.

مقر کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل پایتخت بلژیک قرار دارد. بلژیک یکی از شهر‌های اروپا است که به همراه مادرید و پاریس بدترین وضع را از لحاظ ابتلا به کرونا دارد.

 چندی پیش شارل میشل رئیس شورای اروپا نیز در پی مثبت شدن آزمایش کرونای یکی از محافظانش مجبور شد نشست سران اروپا را به مدت یک هفته به تعویق بیندازد و در قرنطینه قرار گیرد.

بر اساس آمارهای رسمی تا به حال در بلژیک 148981 نفر به کرونا مبتلا شده و 10151 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.