کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی

میکی زوهر از اعضای ارشد حزب لیکود منتسب به بنیامین نتانیاهو در اظهاراتی احتمال فروپاشی کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو را بسیار محتمل خواند. اکنون دو حزب آبی‌وسفید و لیکود علی‌رغم اخلافات گسترده کابینه‌ای ائتلافی را تشکیل داده‌اند، اگر چه احتمال فروپاشی همواره این کابینه را تهدید می‌کند.

بنابر توافق بنی گانتس رئیس حزب آبی‌وسفید و بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود، قرار است تا مقام نخست وزیری در اراضی اشغالی هر یک سال و نیم یک بار بین این دو به گردش در بیاید. هرچند که مخالفان نتانیاهو تاکید کرده‌اند که این توافق هرگز عملی نمی‌شود، چراکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی فرد دروغگویی است.

وی در مصاحبه با یک شبکه رادیویی، گفت: «آبی و سفید توافقی با حزب یش‌عاتید برای تشکیل کابینه با لیست مشترک اعراب انجام داده است». وی از این اقدام حزب آبی‌وسفید انتقاد کرد.

حزب آبی‌وسفید به اظهارات زوهر واکنش نشان داده و آن‌ها را بی‌ارزش خوانده است. این حزب در بیانیه خود گفته است: «حتی در لیکود هم میکی را جدی نمی‌گیرند. به حرف زدن ادامه بده، چون این تنها چیزی است که می‌دانی چطور انجام دهی،  اگر چه در آن هم خیلی موفق نیستی».

گفتنی است، در صورتی که کابینه رژیم صهیونیستی تا ۲۳ دسامبر (۳ دی) به توافقی درباره بودجه نرسند، روند انتخابات جدید به صورت خودکار در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت.