به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، کیو گاردنز، باغ گیاه شناسی بریتانیا در لندن، نسبت به حمله کرم ابریشم هشدار داد و گفت اگر درختان بلوط در شرق لندن گرفتار این حمله شوند، المپیک تحت تأثیر قرار می گیرد.

این کرمهای پروانه ای درخت بلوط بسیار سمی هستند و در بخشهایی از بریتانیا گسترش یافته اند

اگر این کرمها در شرق لندن نیز گسترش یابند میلیونها نفر از مردم که برای تماشای بازیهای المپیک به لندن می آیند در صورت تماس با موهای این کرمها به سمهای قوی آن مبتلا می شوند.

هر کرم ابریشم با ۶۳ هزار مو پوشانده شده است که می تواند به حمله آسمی مهلکی را برای قربانی به همراه داشته باشد.

این موهای ریز بر اثر باد نیز پخش می شوند و می توانند درد پوستی، سوزش گلو، آبریزش چشم، تهوع، گیجی و تب را به دنبال داشته باشد.

کرمهای پروانه ای درخت بلوط زمانی که به پروانه تبدیل شوند اثر سمی خود را از دست می دهند

تونی کیرکهام رئیس باغ گیاه شناسی کیو گاردنز اظهار داشت که این کرمها نسبت به شرایط بد آب و هوایی مقاوم هستند و از بین بردن آنها دشوار است.

براساس گزارش دیلی میل، وی افزود: ما از اسپری برای دور نگه داشتن آنها استفاده می کنیم اما حتی جا به جایی لانه آنها نیز موجب کنترل کامل آنها در این باغ گیاه شناسی نشده است. ما هرگز محل اصلی آنها را پیدا نکرده ایم و تعداد آنها رو به افزایش است.

این کرمها معمولا روی درختان بلوط دیده می شوند، جایی که پیش از پروانه شدن برگهای درخت را نیز مورد آسیب قرار می دهند.

کرم پروانه ای درخت بلوط روی درختهای باغ گیاه شناسی کیو گاردن در جنوب غربی لندن

این کرمها به دنبال وارد کردن یک سری درخت بلوط از هلند برای نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در بریتانیا رویت شدند.

از آنهایی که تکثیر آنها به سرعت رخ می دهد آنها در جنوب شرقی لندن نیز مشاهده شده اند، در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که این کرم ظرف پنج سال آینده در جنوب شرقی این کشور گسترش چشمگیری داشته باشد.

زمانی که در بلژیک به واسطه گسترش این کرم اوضاع رو به وخامت رفت، ارتش این کشور برای نابودی لانه این کرمهای ابریشم اعزام شدند، اما مقامات بریتانیا تاکنون به طرحهای خود در این رابطه اشاره ای نکرده اند.