دیدار مجدد وزیر خارجه ارمنستان با لاوروف برای بررسی اوضاع قره باغ

 وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که "سرگئی لاوروف " رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور، امروز دوشنبه، با "زهراب مناتساکانانیان" همتای ارمنستانی که برای یک سفر کاری برنامه ریزی شده وارد مسکو شده، دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

 طبق این اطلاعات، در سفر برنامه ریزی شده وزیر امور خارجه جمهوری  ارمنستان به پایتخت روسیه، وضعیت قره باغ کوهستانی در مرکز توجه قرار خواهد گرفت. حل و فصل مناقشه مسلحانه در منطقه قره باغ و اقدامات بعدی برای پیشبرد توافقات سه جانبه بین روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص تنش زدایی که قبلاً در مسکو منعقد شده، یکی از موضوعات اصلی مورد مذاکره زهراب مناتساکانانیان با مقامات روسی خواهد بود.

علاوه بر این، وی در جریان این سفر با روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، ملاقات خواهد کرد.

در سفر وزیر خارجه ارمنستان به مسکو، همچنین طیف وسیعی از موضوعات مربوط به همکاری‌های دوجانبه ، تعامل در عرصه سیاست خارجی از طریق اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان پیمان امنیت جمعی و جامعه کشورهای مشترک المنافع، مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهند گرفت.

وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شد که سرگئی لاوروف روز گذشته (یکشنبه) در جریان مکالمه تلفنی با "مولود چاووش‌اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه، بر آمادگی مسکو برای ادامه تلاش‌های میانجیگرانه به منظور حل و فصل اوضاع در منطقه قره باغ کوهستانی، با در نظر گرفتن مفاد بیانیه مشترک روسای گروه مینسک، تأکید کرد.

وزرای خارجه دو کشور همچنین تحقق مفاد بیانیه مشترک روز جمعه وزرای امور خارجه فدراسیون روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو را ضروری دانستند.