کابینه رژیم صهیونیستی «توافق ابراهیم» را تصویب کرد

 کابینه رژیم صهیونیستی توافقنامه عادی سازی روابط با امارات متحده عربی را مورد تصویب قرار داد.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه رسمی اعلام کرد کابینه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه توافق نامه عادی سازی روابط با امارات را تصویب کرد و آن را برای تائید به پارلمان ارائه خواهد کرد. همزمان بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که از ولیعهد ابوظبی برای سفر به اراضی اشغالی دعوت کرده و دعوت متقابلی برای سفر به امارات دریافت کرده است.

در راستای عملی کردن توافق ننگین سازش با رژیم صهیونیستی، امارات امروز اولین کشتی باری خود را به منظور بهره برداری سرمایه داران صهیونیست، راهی اراضی اشغالی کرد. این کشتی باری ساعاتی پیش در بندر حیفا لنگر انداخت.

روز پنج شنبه ۲۳ مرداد، آمریکا، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای مشترک از دستیابی به توافقی خبر دادند که بر اساس آن دولت امارات متحده عربی از این پس روابط رسمی خود را با رژیم صهیونیستی آغاز خواهد کرد. ترامپ این توافق را دستاوردی تاریخی خواند. بنیامین نتانیاهو اعلام کرد این توافق شامل روابط رسمی دیپلماتیک، تبادل سفیر، سرمایه گذاری‌های گسترده اقتصادی که برای رژیم صهیونیستی مفید خواهند بود، روابط بازرگانی و گردشگری و پرواز‌های مستقیم بین تل آویو و ابوظبی خواهد شد.

در نتیجه توافق ابوظبی و تل‌آویو شمار کشور‌های عربی دارای روابط رسمی با این رژیم اشغالگر به چهار کشور افزایش یافت. پیشتر مصر و اردن نیز به ترتیب در سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۹۴ میلادی روابط خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند.