اعتصاب 40 اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی

چهل اسیر از اعضای گروه‌های فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، در حمایت از «ماهر الاخرس» اسیر فلسطینی که از78 روز پیش اعتصاب غذا کرده است، دست به اعتصاب غذا زدند.

بر اساس گزارش پایگاه خبریفلسطین الیوم، منابع مرتبط با امور اسرا اعلام کردند که ۴۰ اسیر از جنبش جهاد اسلامی، حماس و فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی امروز در زندان عوفر به وعده خود در پیوستن به کارزار اعتصاب غذا عمل کردند.

منابع مذکور گفتند: این کار، گام نخست در حمایت و پشتیبانی از الاخرس است که دادگاه رژیم اشغالگر حقوق او را انکار کرده و با دور زدن خواسته‌های برحق و عادلانه این اسیر،  با آزاد کردنش مخالف است.

الاخرس اسیر فلسطینی است که از ۷۸ روز پیش در اعتراض به بازداشت موقت یا اداری دست به اعتراض غذا زده است.

 رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) دادگاهی برگزار کرد تا درباره وی تصمیم‌گیری کند که در این دادگاه با آزادی فوری الاخرس مخالفت شد.

در این دادگاه اعلام شد که بازداشت اداری ماهر الاخرس دوباره تمدید نشود و وی در ۲۶ ماه آینده میلادی آزاد شود اما الاخرس این را نپذیرفت و اعلام کرد به اعتصاب غذای خود تا آزادی ادامه خواهد داد.

 نهادهای متعدد مرتبط با مسائل اسرا هشدار داده‌اند که این اسیر با خطر مرگ تدریجی روبروست و به دلیل تشنج‌های مکرر و حالت بیهوشی‌های مقطعی و دردهای شدید در همه جای بدنش در معرض خطر مرگ قرار دارد و پزشکان هشدار داده‌اند که برخی ارگان‌های بدنش کم کم از کار خواهد افتاد.

گروه‌های مقاومت فلسطینی طی روزهای گذشته هشدار دادند که اسرای فلسطینی خط قرمز هستند و هر گونه آسیبی به آنها، به معنای اعلان جنگ است.