تست کرونای ترامپ منفی شد

 پزشک کاخ سفید اعلام کرد نتیجه آزمایش  کرونا ی «دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور آمریکا برای تشخیص ابتلا به کرونا منفی بوده و او ناقل این ویروس به شمار نمی‌رود.

«شان کانلی»، پزشک کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که تست‌های انجام‌شده بر روی بدن ترامپ نشان دادند که او بیماری را به دیگران منتقل نمی‌کند.

در بیانیه او آمده است: «در پاسخ به سئوال شما در خصوص جدیدترین آزمایش‌های کووید-۱۹ رئیس‌جمهور می‌توانم به اطلاع شما برسانم که تست ایشان که برای چند روز متوالی منفی بوده است.»

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان در توضیح درباره این بیانیه نوشته مشخص نیست که جواب تست ترامپ در کدام روزها منفی بوده. از طرف دیگر، به گزارش این رسانه، نتایج روش Abbott BinaxNOW که تست کرونای ترامپ با آن انجام شده ممکن است چندان دقیق نباشد.

دونالد ترامپ برای اولین بار ۱۲ روز پیش (۱ اکتبر) اعلام کرد که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده، اما به نوشته سی‌ان‌ان، روش Abbott BinaxNOW برای تشخیص بیمارانی که ۷ روز از آغاز علائم کووید-۱۹ در آنها می‌گذرد، معتبر است.

کاخ سفید تا کنون از ارائه توضیحات درباره اینکه آخرین باری که نتیجه تست کرونای ترامپ قبل از مشخص شدن ابتلای او به کرونا منفی بوده توضیح نداده است.

دقایقی قبل از انتشار بیانیه پزشک کاخ سفید، دونالد ترامپ در حالی که ماسک به صورت نداشت سوار هواپیمای شماره یک آمریکا شد تا برای حضور در یک تجمع انتخاباتی، راهی شهر «سنفورد» در ایالت فلوریدا شود.