نگرانی شدید بن سلمان از افزایش شانس بایدن در انتخابات

 در این گزارش ها آمده است بن سلمان به افراد نزدیک خود اطلاع داده که در صورت پیروزی دموکرات ها، عربستان باید خود را برای ایجاد تغییرات بزرگ در روابطش با واشنگتن آماده کند.

طبق اعلام سایت های خبری آمریکا، محمد بن سلمان چندی پیش با تعدادی از دستیاران نزدیک ترامپ خصوصاً داماد و مشاور ارشد جرد کوشنر تماس گرفت که کوشنر در این تماس به ولیعهد عربستان اطمینان داد که نتایج نظرسنجی ها قطعی نیست و میزان طرفداران ترامپ در هفته های منتهی به انتخابات افزایش خواهد یافت.

تازه ترین نظر سنجی های امریکا نیز از پیش افتادن 12 درصدی جو بایدن نامزد دمکرات بر دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی خبر می دهد.

نظر سنجی روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای بی سی ان نیز اعلام کرد 54 درصد به بایدن و 42 درصد به ترامپ رای می دهند و 54 درصد از عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری ناراضی و در مقابل 44 درصد وی را تایید می کنند.

همه این مسائل ولی عهد سعودی را واداشته تا به ریما بنت بندر سفیر عربستان در واشنگتن ماموریت تماس با دموکراتها را بدهد تا درباره جزئیات فرایند انتخابات اطلاعاتی کسب کند .

مساله مهم آینده رابطه واشنگتن و ریاض در صورت پیروزی بایدن است به ویژه که وی در تبلیغات انتخاباتی خود اظهارات اتشین و تهدیداتی مستقیمی متوجه عربستان به ویژه بن سلمان کرده است.

جو بایدن نامزد ریاست جمهوری تاکید کرده بود: مقامات عربستان را مجازات خواهم کرد و معتقدم کشتن جمال خاشقچی به دستور ولی عهد بوده است. آنان باید بها پرداخت کنند و خواهند فهمید که مطرود هستند دولت کنونی عربستان فاقد ارزش های اجتماعی است.

بایدن متعهد شده در روابط با عربستان بازنگری کند که شاید معادله بن سلمان برای دست یافتن بر کرسی پادشاهی را دگرگون کند به ویژه که روابط محکم وی با ترامپ موجب ناخرسندی دموکراتها از وی است کما اینکه ابزار فشار بایدن از کشتن خاشقچی تا پرونده آزادی ها و حذف رقبای بن سلمان از خاندان حاکم به ویژه محمد بن نایف ولی عهد پیشین ،در صورت پیروزی زیاد است.