انتقاد نشریه هیل از برگزاری تجمعات انتخاباتی ترامپ

 دونالد ترامپ پس از ابتلا به ویروس کرونا و مثبت شدن نتیجه آزمایشش، پس از سه روز بستری شدن در بیمارستان نظامی «والتر رید» اعلام کرد که بهبود یافته است و قصد دارد رقابتهای انتخاباتی خود را از سر بگیرد. او بلافاصله پس از ترخیص حمله به جو بایدن رقیب دموکرات خود را آغاز کرد.

رئیس جمهور آمریکا یک هفته پس از مرخص شدن در گفت وگویی که با هوادارانش در فرودگاه «سنفورد» فلوریدا داشت از تلاش خود برای پیگیری سریع واکسن کرونا و بهبودی اوضاع اقتصادی بیمار این کشور خبر داد.

ترامپ گفت: ما تا حصول اطمینان از ریشه کنی ویروس کرونا می‌جنگیم، اقتصاد را بازسازی می‌کنیم و کشورمان را از دست چپ‌های رادیکال نجات می‌دهیم.

او در اظهاراتش مدعی شد: بایدن گفته است که در صورت توصیه دانشمندان به بازگشت قرنطینه از آن‌ها پیروی خواهد کرد. بایدن بهبودی ما را خاتمه می‌دهد، واکسن را به تاخیر می‌اندازد، همه‌گیری را طولانی می‌کند و اقتصاد فلوریدا را با قرنطینه غیر علمی به نابودی می‌کشاند.

 ترامپ بار‌ها و بار‌ها به جنگ خود با ویروس کرونا اشاره و از پزشکان خود تشکر کرد و به دروغ درمان آزمایشی دریافت شده را درمان ویروس کرونا توصیف کرد.

ترامپ خطاب به جمعیت حاضر گفت: پزشکان می‌گویند حالا من دیگر ایمن هستم، من احساس قدرتمندی دارم و همه جا می‌روم.

رئیس جمهور آمریکا در حالی با قاطعیت از مصونیت خود می‌گوید که یافته‌های علمی بار‌ها و بار‌ها بر امکان ابتلای مجدد بهبودیافتگان تاکید داشته است.

هیل در ادامه نوشت: این رویداد روشن کرد که رئیس جمهور قصد ندارد رویکرد خود را در مورد مبارزات انتخاباتی در دوران بیماری همه گیر تغییر دهد. ترامپ در این تجمع از ماسک استفاده نکرد، بسیاری از افراد حاضر نیز از این رویکرد پیروی کرده و ماسک نزدند.

پیش از ورود ترامپ به فلوریدا، آنتونی فائوچی، بزرگترین متخصص بیماری‌های عفونی آمریکا در مصاحبه‌ای با سی ان ان هشدار داد با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، چنین تجمعات بزرگی، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

حضور رئیس جمهور آمریکا در فلوریدا اولین مورد از چهار تجمعی است که این هفته برگزارمیشود.ترامپ قرار است روز سه شنبه به پنسیلوانیا، چهارشنبه به آیووا و پنجشنبه به کارولینای شمالی سفر کند.