بیش از 700 هزار ابتلای جدید به کرونا در اروپا

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه گفت که کشورهای اروپایی طی هفته گذشته بیش از ۷۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده‌اند که بالاترین آمار از زمان آغاز همه‌گیری کرونا به شمار می‌آید.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس و قربانیان آن در اروپا به ترتیب ۳۴ درصد و ۱۶ درصد افزایش داشته است.

انگلیس، فرانسه، روسیه و اسپانیا بیش از نیمی از موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا در اروپا را به خود اختصاص داده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت گزارش داد که تعداد موارد جدید ابتلا در اسپانیا در مقایسه با هفته‌های گذشته کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد اما در لهستان، تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا به ترتیب ۹۳ درصد و ۱۰۴ درصد افزایش داشته است و دولت این کشور مجبور شده تا محدودیت‌ها را تشدید بخشد تا از اعمال یک فرنطینه دیگر جلوگیری کند.

امروز نیز «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر این که استراتژی ایمنی جمعی با هنجارهای اخلاقی مطابقت ندارد، گفت هرگز در طول تاریخ پزشکی از این استراتژی در برابر بیماری استفاده نشده است.

وی افزود: «ما درباره ایمنی در مقابل کووید-۱۹ شناخت کافی نداریم. گرچه اغلب افراد مبتلا شده در چند هفته اول ایمن می‌شوند، هنوز نامشخص است که این ایمنی چقدر قوی یا پایدار خواهد بود یا در افراد مختلف چه تفاوتی دارد.» او در ادامه از نمونه‌هایی یاد کرد که افراد دو بار به این بیماری مبتلا شده‌اند.