ارتش در انتخابات آمریکا دخالت دارد؟

 مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا حاضر نشد به سئوالات نمایندگان درباره دخالت احتمالی ارتش در انتخابات پاسخ دهد و تنها گفته است که ارتش از قانون تبعیت خواهد کرد.

 بر اساس این گزارش، پس از حضور مارک اسپر در نشست کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در ماه جولای، الیسا اسلوتکین نماینده دموکرات میشیگان و میکی شریل نماینده دموکرات نیوجرسی سئوالاتی را از مارک اسپر درباره دخالت احتمالی ارتش در انتخابات مطرح کرده‌اند.

یکی از سئوالات این گونه مطرح شده است، "آیا شما با دستور اعزام نیروهای نظامی به محل های اخذ رای در روز انتخابات را رد می کنید و آیا متعهد به تسهیل انتقال مسالمت آمیز قدرت هستید؟"

اسپر در پاسخ به این سئوال گفته است: ارتش آمریکا مطابق با قانون اساسی و قوانین موجود کشور عمل کرده و عمل خواهد کرد.

پاسخ وزیر دفاع آمریکا به این سئوالات با پاسخ ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا متفاوت است که پیش از این در پاسخ به سئوالات نمایندگان گفته بود که ارتش و نظامیان آمریکا هیچ نقشی در حل و فصل مناقشه های انتخاباتی ندارند.

گمانه زنی ها درباره دخالت ارتش در انتخابات در شرایطی مطرح شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حاضر نشده است بگوید که آیا نتایج انتخابات نوامبر را قبول خواهد کرد و آیا متعهد به انتقال آرام و مسالمت آمیز قدرت هست یا نه.