جوکرها در عراق؛ نوکر آمریکا یا میهن‌پرست؟

 هر شهروند عرب شیعه عراقی موظف است برای اثبات عربیت و میهن‌پرستی و مبرا شدن از اتهام‌های تروریستی و وابستگی، به ایران حمله و نمادهای دینی آن را مسخره کند و یا اینکه به مرجعیت و نمادهای آن توهین کند. در حالی‌که شهروند عرب سنی عراقی موظف نیست که برای اثبات عربیت و میهن‌پرستی و همچنین تبرئه کردن خود از اتهام‌های تروریستی و وابستگی، به رژیم‌های سعودی و امارات حمله کند و یا نمادهای دینی و شیوخ آن را مورد تمسخر قرار دهد؛ چرا که میهن‌‌پرستی و عربیت او ثابت و تغییرناپذیر و به دور از هرگونه وابستگی و دنباله‌روی است.!

برخی بر این باورند که حمله برخی شیعیان در عراق به ایران و مورد تمسخر قرار دادن مناسک عزای حسینی و نیز مراجع دینی و الحشد الشعبی به منظور اثبات عربیت و میهن‌پرستی‌شان، از زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003 رواج یافت. ولی حقیقت اینچنین نیست؛ چرا که این هجمه به منظور تبرئه کردن خودشان از "مزدوری" برای ایران، در میان برخی شیعیان عراقی در گذشته مشاهده می‌شد و همه آنچه که آمریکا انجام داد بهره‌برداری از این وضعیت بود که در نتیجه این امر، پدیده‌ جوکریسم در عراق شکل گرفت که حتی به مقام امام حسین( ع) و عزاداری اربعین حسینی توهین می‌کنند تا شاید عربیت‌شان و میهن‌پرستی‌شان را به نمایش بگذارند!!.

تصویر شیعه عراقی، که باید همیشه به منظور دفاع از عربیت و میهن‌پرستی‌اش به ایران و مراجع دینی حمله کند، یادآور دوران رژیم صدام است که تلاش ‌کرد با اعمال سیاست مُشت آهنین، ایران‌ستیزی را میان شیعیان عراق رواج دهد. این رژیم طاغی همچنین پا را فراتر از این حد می‌گذاشت و با استخدام برخی افراد ضعیف‌نفس از میان شیعیان عراق، آن دسته از شیعیانی را که با توهین و تمسخر ایران و نمادهای دینی مخالفت می‌کردند، مورد آزار و شکنجه قرار می‌داد.

روحیه شهادت، فداکاری، کرامت و عزتی، که میراث امام حسین( ع) و کربلای حسینی در سرزمین عراق بوده، بیشتر عراقی‌ها را پایبند به اصول دینی، مبارزه با ظالمان و یاری مظلومان گردانیده است. همین روحیه طاغوت‌ها را خوار و ذلیل کرده و شکست داده است. امروز نیز به فضل همین روحیه، آمریکای اشغالگر شکست خواهد خورد و هیچ یاری از میان مردم عراق، به جز از سوی جوکرهایی دریافت نخواهد کرد؛ گروهی که نوکر مجانی آمریکای اشغالگر شده‌اند.

ای جوکرها در مرکز و جنوب عراق، بدانید که آمریکا نه به شیعیان، نه به سنی‌ها و نه به عرب‌ها و کردها در عراق اعتنایی نمی‌کند و تمام همّ و غمّ آن دستیابی به اهدافش در عراق است بدون آنکه سربازش کشته شود.

ای جوکرها، بدانید زمانی‌که شما به الحشد الشعبی حمله کرده و نیروهای آن را شبه‌نظامیان وابسته به ایران می‌خوانید و دروغ‌های ائتلاف شرّ امریکایی، سعودی و صهیونیستی مبنی بر استفاده الحشد از سلاح علیه معترضان را تبلیغ می‌کنید در واقع، شما ملت عراق را از قدرتمند‌ترین سلاحی که از مقدسات و نوامیس عراق دفاع کرده است و دفاع می‌کند، خلع می‌کنید.

قطعا شما شنیده‌اید که "سمیر جعجع" رئیس حزب "القوات اللبنانیه" اعلام کرد که 1500 سرباز مسلح دارد که با حمایت آمریکا، سعودی و امارات علیه حزب‌الله خواهند جنگید. آیا این اظهارات جعجع واکنش یا نگرانی طرفی را برانگیخت؟ آیا احدی نیروهای جعجع را شبه‌نظامی خواند و زنگ خطر را به صدا درآورد؟ چرا؟؛ برای اینکه جعجع و نیروهایش در خدمت آمریکا، اسرائیل، سعودی و امارات هستند. ولی در مقابل، آمریکا به خاطر سلاح الحشد الشعبی یا سلاح حزب‌الله، دنیا را به هم ریخته است. چرا؟ برای اینکه آن سلاح برای دفاع از عراق و لبنان در مقابل جاه‌طلبی‌های آمریکا و اسرائیل است.