هشدار آنگلا مرکل درباره افزایش آمار کرونا در آلمان

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: با قدرت و تمرکز بیشتری ارتباطات و تماس‌های شهروندان را برای کنترل ویروس کرونا ردیابی می‌کنیم.

بر این اساس، صدراعظم آلمان، با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین گفت: من بر این باورم آنچه که ظرف این روز‌ها و هفته‌ها بتوانیم انجامشان دهیم در ارتباط با کنترل این همه گیری تعیین کننده و سرنوشت ساز خواهد بود.

وی افزود: اکنون شاهد آن هستیم که منحنی آمار مبتلایان به کووید ۱۹ روبه بالاست. در برخی مناطق آلمان شاهد شیوع گسترده‌ای هستیم. البته ما این افزایش را در دیگر بازه زمانی از سال جاری مایلادی نیز دیده ایم. به طور مثال در ماه مارس یعنی آغاز بهار و اکنون ما در فصول سرد سال این افزایش شمار مبتلایان را تجربه کرده ایم. این نشان می‌دهد که تماس‌ها و ارتباطات شهروندان بیشتر شده و طبیعی است که این وضع، چالش بزرگی پیش روی ما خواهد بود.

آنگلا مرکل تاکید کرد: هدف مشترک ما که در موردش به جمع بندی رسیدیم، آن است که تماس‌ها و ارتباطات میان افراد را رهگیری کنیم. باید از اینکه میزان مبتلایان ما به طور تصاعدی و غیرقابل کنترل افزایش یابد، جلوگیری کنیم و این آمادگی را داریم که در مرحله افزایش تصاعدی روزانه، عفونت ویروسی را تحت کنترل درآوریم.